تیم ملی هندبال ایران ساعاتی دیگر در سالن خلیفه منامه به مصاف میزبان هفدهمین جام ملت‌های آسیا می‌رود.

گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان – تیم ملی هندبال کشورمان در حالی امروز باید در منامه رودرروی بحرین قرار بگیرد که از سه بازی گذشته خود 2 پیروزی و یک شکست در کارنامه دارد. ملی‌پوشان هندبال کشورمان که بدون برادران استکی گام به این رقابت‌ها گذاشتند، برای زنده نگه داشتن شانس صعود خود به مرحله نیمه پایانی و رفتن به جام جهانی فرانسه، امروز کار دشواری پیش رو دارند. 

بحرین که حالا از امتیاز میزبانی هم بهره می‌برد در سال‌های اخیر همواره از رقبای سرسخت هندبال ایران در قاره کهن به حساب آمده است. این تیم چندی پیش در رقابت‌های انتخابی المپیک قطر مغلوب تیم کشورمان شد و از راهیابی به فینال آن رقابت‌ها بازماند. البته ایران در آن دیدار با تیم کامل خود مقابل بحرین ایستاد و با درخشش سجاد استکی، لژیونر سرشناس خود این تیم را ناکام گذاشت. حالا اما شرایط تغییر کرده است. تیم ایران بدون سجاد و اله‌کرم باید از کیان هندبال ایران مقابل این کشور کوچک که روزگاری ضمیمه خاک کشورمان بود، دفاع کند. 

آنچه شاید بیش از حد این بازی را حساس کند، کری‌های گاه و بیگاه ورزشکاران ایرانی با بحرینی‌هاست. ورزش ایران دل خوشی از این کشور ندارد و اوج دلزدگی ما هم به رقابت‌های انتخابی فوتبال جام جهانی 2002 کره و ژاپن برمی‌گردد. جایی که بحرینی‌ها در بازی پایانی مرحله مقدماتی، شاگردان میروسلاو بلاژویچ را سه بر یک شکست دادند و پس از پیروزی، در حالی که خود از صعود به جام جهانی و حتی پلی‌آف بازمانده بودند با پرچم کشور دیگری به پایکوبی پرداختند. اتفاقی که در خاطر ورزشدوستان ایرانی باقی ماند و سالیان بعد تیم کشورمان با کارلوس کی‌روش بحرین را 6 تایی کرد تا انتقام بگیرد. حساسیت‌هایی از این دست همواره بین ورزشکاران ایران و تیم‌های عربی منطقه خلیج فارس وجود داشته است. امروز اما بچه‌ها باید فارغ از این حساسیت‌ها، تنها به شکست میزبان پرادعا بیاندیشند. بدون شک بحرین برای گرفتن انتقام شکست انتخابی المپیک برابر ما می‌ایستد. 

بدون شک بازگشت امید سه‌کناری به تیم ملی، می‌تواند کمک شایانی برای عرفان باشد. همچنین حضور موثر میلاد مسائلی و علیرضا موسوی در ترکیب ایران، کار را بر مدافعان و دروازه‌بان بحرین سخت خواهد کرد. سعید برخورداری یا سعید حیدری‌راد، هر کدام از ابتدا درون دروازه تیم ملی ایران قرار بگیرند باید با تمرکز بالا، روز کم اشتباهی را پشت سر بگذارند. پویا نوروزی نژاد، پدیده هندبال ایران باید امروز با تمام توان، ارزش‌های خود را به هندبال قاره کهن نشان دهد. این میان بدون شک تجربه سجاد ندری و بازی فیزیکی افشین صادقی هم خواب میزبان را آشفته خواهد کرد. به هرحال امشب شاگردان عرفان اسماعیلاگیچ باید با در جنگی تمام عیار مردانه مقابل میزبان بایستند و هرآنچه در توان دارند به کار گیرند تا سالن خلیفه امشب شاهد برد غرورانگیز دیگری برای هندبال ایران باشد. چه در غیر اینصورت احتمال تبانی تیم‌های عربی در روز پایانی مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا قوت می‌گیرد. 

یاسر سماوات 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار