مهاباد؛

مایه کوبی دام علیه بیماری های مختلف دامی

بیش از 134 هزار رأس دام سنگین و سبک در شهرستان مهاباد ، امسال علیه بیماری تب برفکی مایه کوبی شده اند.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد؛  رئیس شبکه دامپزشکی مهاباد گفت:این مایه کوبی در 123 واحد دامی این شهرستان و برای بیش از121 هزار راس دام سبک و 13هزار و 209 راس دام سنگین انجام شده است.

حسن پور با بیان این که اهمیت مایه کوبی دامها علیه بیماری تب برفکی و تأثیری که در تغذیه و سیستم ایمنی بدن دام ها دارد،افزود:تب برفکی یک بیماری عفونی و به شدت واگیردار دامی است که باید از شیوع و بروز آن در بین دام ها جلوگیری کرد.

به گفته رئیس دامپزشکی مهاباد،کاهش شیردردام ها،کاهش تولیدفرآورده های گوشتی، کاهش باروری وبروز تلفات دردام های جوان ازجمله خسارت های اقتصادی ناشی از بیماری تب برفکی است.


حسن پور ایجاد تب شدید،آبریزش از چشم،وجود کف دردهان،زخم شدن دهان و سم و لنگ زدن حیوان را از علایم بیماری تب برفکی عنوان کرد.

رئیس شبکه دامپزشکی مهاباد،بااشاره به اینکه واکسن مایه کوبی تب برفکی،رایگان است و دامداران فقط15هزارریال هزینه تزریق برای هرراس دام راپرداخت می کنند،ازدامداران خواست درصورت بروزاین بیماری،ضمن جداسازی دام های مبتلا،موضوع را به شبکه دامپزشکی اطلاع دهندوبارعایت اصول بهداشتی ونظارت شبکه دامپزشکی برای ضدعفونی مناسب محل نگهداری دامها اقدام کنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.