میزان زکات جمع آوری شده ی10 ماه امسال در شهرستان مهاباد در مقایسه با مدت مشابه پارسال ، 150 درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، پرداخت زکات و دیگر انفاق‌هاى واجب و مستحب ، از تکالیف اقتصادی مسلمانان است و ادای این گونه وظایف مالی ، جدا از آثار سازنده اخلاقى ، نقش مهمى در توزیع و تعدیل ثروت میان افراد جامعه و برقرارى عدالت اجتماعى دارد.

آقای پابرجا ازحدود4 سال قبل،جزو زکات دهندگان برتر شهرستان مهاباد است که زکات خود را برای اموری مانند کمک به نیازمندان و یتیمان و تعمیر مساجد و مدارس صرف می کند.

وی با بیان این که افراد با بضاعت مالی کافی ، باید فریضه زکات را برای یاری دادن به مستمندان به جا بیاورند.گفت : هرسال از اموالی مانندمحصولات کشاورزی و دام و طیور زکات پرداخت میکند .

دبیر ستاد احیای زکات در شهرستان مهاباد نیز گفت : در ده ماه امسال حدود 30 میلیارد ریال زکات در شهرستان مهاباد به صورت کالا و نقدی جمع آوری شده است.

مامندی پور افزود: میزان زکات جمع آوری شده ی10 ماه امسال در شهرستان مهاباد در مقایسه با مدت مشابه پارسال ، 150 درصد افزایش یافته است.

این میزان زکات با همکاری 120 عامل زکات در مناطق شهری و روستایی شهرستان مهاباد و با همکاری چهار مبلغ زکات جمع آوری شده است.

گفتنی است ؛ پنج سال متوالی است که شهرستان مهاباد ؛ رتبه اول جمع آوری زکات را در آذربایجان غربی به خود اختصاص می دهد.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: افزایش ، زکات ، مهاباد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.