مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری قزوین گفت: در ایام‌الله دهه مبارک فجر سال جاری 393 پروژه دهیاری‌های استان قزوین با اعتبار بیش از 352 میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛حبیبی‌انبوهی ادامه داد: از مجموع پروژه‌های قابل بهره‌برداری در دهه فجر سال جاری، 133 پروژه زیرسازی و آسفالت معابر با اعتبار 220 میلیارد ریال، 146 پروژه جدول‌گذاری با اعتبار 97 میلیارد ریال، 66 پروژه بازگشایی معابر با اعتبار 33 میلیارد ریال و 15 پروژه شن‌ریزی و مخلوط‌‌ریزی با اعتبار 6.3 میلیارد ریال بوده است.

وی عنوان کرد: همچنین سه پروژه مدیریت پسماند روستایی با اعتبار 10.9 میلیارد ریال، 14 پروژه خدمات عمومی روستایی مانند گلزار شهدا با اعتبار 3.4 میلیارد ریال، 12 پروژه خدمات روستایی در حوزه فضای سبز با اعتبار 5.6 میلیارد ریال از دیگر پروژه‌های قابل بهره‌برداری به شمار می‌رود.

به گفته مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری قزوین یک پروژه آتش‌نشانی با اعتبار 800 میلیارد ریال و دو پروژه اطلاع‌رسانی از قبیل صندوق پست با اعتبار 40 میلیارد ریال نیز در روستاهای استان قزوین آماده بهره‌برداری است.

حبیبی‌انبوهی بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 689 پروژه با اعتبار بیش از 617.5 میلیارد ریال در دهیاری‌های استان قزوین به بهره‌برداری رسیده است.


مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری قزوین افزود: هر روستا یک نقشه راه دارد که تحت عنوان طرح هادی شناخته می‌شود و دستگاه اجرایی متولی این طرح بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است.

حبیبی‌انبوهی اضافه کرد: یکی از دغدغه‌های ما و برنامه‌هایی که با اعتقاد دنبال می‌شود، بحث مسائل زیست‌محیطی است.

وی خاطرنشان کرد: در ایام ماه محرم در بیش از 50 روستای استان قزوین حضور پیدا کردم تا یکی از مهمترین موضوعات مرتبط با جوامع روستایی امروزی که محیط‌‌زیست و ساماندهی پسماندهای روستایی است را برای مردم تبیین کنم.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری قزوین عنوان کرد: با توجه به تغییر روند زندگی روستائیان پسماندهایی که تولید می‌کنند نیز تفاوت پیدا کرده است بنابراین باید در راستای ساماندهی پسماندهای روستایی نیز اقدامات لازم انجام شود.

حبیبی انبوهی تصریح کرد: یک کارگروه پسماند استانی تشکیل شده است اما به دلیل حجم بالای برنامه‌های این کارگروه سعی کردیم یک کارگروه مجزا برای ساماندهی پسماندهای روستایی تشکیل دهیم تا وضعیت پسماندهای روستایی را به صورت ویژه دنبال کند.

وی گفت: در این راستا ماشین‌آلات دهیاری‌ها را تجمیع کرده و در اختیار شرکت تعاونی‌های روستاها قرار دادیم تا مدیریت پسماند روستایی را پیگیری کند.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری قزوین بیان کرد: در هر بخش نیز یک محل ویژه برای دفن بهداشتی پسماندهای روستایی مشخص می‌کنیم که این مکان باید مورد تأیید محیط‌‌زیست و منابع طبیعی نیز باشد.

حبیبی‌انبوهی با بیان اینکه در سال جاری اقدامات خوبی در راستای ساماندهی پسماندهای روستایی در سطح استان قزوین انجام شده است، تصریح کرد: اغلب روستاهای این استان به مخزن ذخیره پسماند مجهز شده و 46 خودرو سبک مکانیزه مخصوص حمل پسماند نیز از ابتدای سال جاری گرفته‌ایم که بین دهیاری‌ها توزیع شده و فقط 12 خودرو باقی مانده که به زودی بین دهیاری‌های استان قزوین توزیع می‌شود.

وی یادآور شد: مجموع اعتباراتی که به دهیاری‌های استان قزوین از محل مالیت بر ارزش افزوده تخصیص داده شده، 358 میلیارد ریال است.

انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.