گردهمایی رابطین امور بانوان تعلیمات عشایر خوزستان و با حضور رابطین امور بانوان آموزش و پرورش عشایر و کارشناسان امور بانوان سایر مناطق استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، این گردهمایی با محوریت تشریح و تبیین طرح های وزارتی و ارتقای شاخص های زندگی سالم بانوان عشایری خوزستان برگزار شد و پیرامون طرح های مصوّب وزارتی مشکات و بشری در راستای اعتلا و ارتقای کیفیت زندگی بانوان عشایری بحث وتبادل نظر گردید.

خانم موسوی، مشاور امور بانوان استاندار خوزستان در این نشست به تشریح و تبیین برنامه های دولت تدبیر و امید در ارتباط با اعتلا و ارتقای جایگاه زنان، به خصوص زنان روستایی و عشایری کشور پرداخت.

همچنین مشاور مدیرکل آموزش و پرورش استان در امور بانوان به تشریح و تبیین طرح های اداره کل در راستای کیفیت بخشی به زندگی بانوان و دختران عشایری پرداخت و ضمن بررسی و تشریح و تبیین تفاهم نامه های منعقد شده از رابطین بانوان خواست تا پیگیر اجرای هر چه بهتر طرح های مشکوه و بشری در سطح مناطق عشایری باشند .

خانم نظرپور اظهار داشت: با اجرای منسجم و نظام مند 2 طرح مشکات و بشری در سطح مناطق عشایری می توان شاهد برطرف شدن بسیاری از مشکلات بانوان عشایری باشیم .

 وی در این خصوص بیان کرد: طرح های مذکور به مسائلی از جمله بهداشت روانی و جسمانی، مهارت های برقراری ارتباط، مهارت های اجتماعی و در کل جامعه پذیر شدن بانوان می پردازد.

در ادامه، خانم اسفندیاری کارشناس امور بانوان اداره آموزش و پرورش عشایر خوزستان با ارائه ی گزارشی از وضعیت اجرای این دو طرح و سایر طرح های امور بانوان در مناطق، از رابطین امور بانوان حاضر در جلسه تقدیر و تشکر نمود .

گفتنی است طرح های آسیب شناسی روانی اجتماعی دختران دوره متوسطه دوم، دانش افزایی و توان افایی زنان فرهنگی سرپرست خانوار، افزایش پوشش تحصیلی دختران بازمانده از تحصیل و آموزش حقوق و تکالیف به دانش آموزان دختر و پسر از دیگر طرح های درحال اجرا می باشند.

در پایان کارگاهی با عنوان بررسی مشکلات و چالش های جسمانی-روانی دانش آموزان دختر عشایری برگزار شد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.