به منظور حمایت از صنعت دامداری شهرستان چناران ۲۶۰ هزار دام سبک و سنگین به صورت رایگان علیه بیماری های مشترک و واگیر دامی واکسینه می شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، رئيس شبكه دامپزشكي شهرستان چناران گفت : از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۷۵ هزار راس دام سبک و سنگین علیه بیماری سیاه زخم و بیش از ۸۵ راس دام سبک و سنگین علیه بیماری تب مالت به صورت رایگان واکسینه شده اند.

محمد سياح افزود :دامپزشکی همواره به عنوان یکی از پایه های اصلی سلامت جامعه محسوب می شود چرا که در کنترل، پیش بینی و پیشگیری بیش از ۸۲۰ نوع بیماری مشترک بین انسان و حیوان بیشترین نقش و مهمترین جایگاه را در جامعه دارد .

وی گفت : اگر دامپزشکی وظیفه خود را به خوبی انجام ندهد، در صورت رخداد و یا شیوع حتی یکی از بیماری های مشترک بین انسان و حیوان سلامت جامعه به خطر می‌افتد.

رئيس شبكه دامپزشكي شهرستان چناران افزود : دامپزشکی باپیشگیری، کنترل و ردگیری هرگونه رخداد بیماری در حفظ و حراست از سلامت عمومی جامعه نقش بسیار با اهمیتی دارد و تا کنون در کنترل بسیاری از بیماری های مشترک نظیر شاربن، تب کریمه کنگو، آنفلوآنزا تمام تلاش خود را بکار گرفته و موفق عمل کرده است.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.