نخست وزیر کانادا ادعا کرد توافق ایران به محدود شدن توانایی‌های هسته‌ای این کشور کمک کرد، اما همچنان نگرانی‌های دیگری باقیست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا، اعلام کرد، به رغم درخواست ها برای لغو هر چه سریعتر تحریم های کانادا علیه ایران به منظور فراهم کردن امکان برقراری روابط تجاری شرکت های کانادایی با تهران و جا نماندن آن‌ها از سایر شرکت‌های غربی، کانادا در زمینه لغو تحریم های تهران عجله نخواهد کرد.

کانادا هفته گذشته برای نخستین بار تأیید کرد قصد دارد تحریم ها علیه ایران را لغو کند و شرکت هایی مانند شرکت هواپیماسازی «بمباردیه» باید اجازه صادرات به ایران را پیدا کنند.

ترودو در مصاحبه با خبرنگاران ادعا کرد: این موافقتنامه به محدود شدن توانایی های هسته ای ایران کمک کرد؛ اما هنوز نگرانی های مهمی در مورد مسائل حقوق بشری و حمایت ایران از تروریسم وجود دارد.

وی تصریح کرد: ما باید بسیار مراقب باشیم و با فکر عمل کنیم. برای لغو تحریم ها علیه ایران و تعامل دوباره با این کشور باید با متحدان خودمان همکاری کنیم و هماهنگی لازم را انجام دهیم. من نیاز و تمایل در میان بازرگانان کانادایی برای داد و ستد با ایران را درک می کنم اما ما باید این کار را به گونه ای صحیح انجام دهیم زیرا این چیزی است که کانادایی ها از ما انتظار دارند.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۰ ۱۶ بهمن ۱۳۹۴
ایکاش برای انجام تحریم هاهم کمی حوصله به خرج میدادندوکاسه داغترازآش نمیشدند..
آخرین اخبار