یک جامعه شناس گفت: ریشه بسیاری از انحرافات اجتماعی معضل بیکاری است که حیات اقتصادی و ارزش های فرهنگی جامعه را مورد هدف قرار داده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ میرزایی افزود: افزایش بیکاری در دراز مدت موجب به وجود آمدن انواع آسیب های اجتماعی می شود که مرگ تدریجی انسانها را به دنبال دارد.


وی با اشاره به بار روانی ناشی از بی کاری بر مردم اضافه کرد: افزایش اختللات روانی ، کاهش رضایتمندی از زندگی، تنش در روابط زناشویی، افزایش اضطراب، بروز رفتارهای پرخشگرانه، گرایش به مواد مخدر، ارتکاب جرایم، افزایش اختلافات خانوادگی ، گرایش به کارهای غیر قانونی و احساس حقارت  از جمله تبعات بی کاری در جامعه است.

این جامعه شناس با تاکید بر این که اینها همه زنگ خطر هایی است که به صدا در آمده و تهدیدی برای سلامت جامعه محسوب می شود گفت: رفع مسئله بی کاری کشور یکی از وظایف مسئولین و بخصوص دولت مردان است که امید است با رویکردی اجتماعی در اولویت برنامه ریزی های اساسی کشور قرار گیرد. 

میرزایی یادآور شد: امید است با تکیه بر رویکرد اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری و ایجاد فرصت های مطلوب همزمان با رفع تحریم های ظالمانه بتوان در این راستا گامهای اساسی برداشت و به این اقتصاد از نفس افتاده جان دوباره بخشید.

انتهای پیام/ع



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.