نهمین قسمت مجموعه مستند «تراز» با موضوع حریم در معماری ایرانی – اسلامی، امشب از شبکه افق پخش می‌شود.

حریم معماری ایرانی در «تراز» شبکه افقبه گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ابنیه مختلف مانند مسجد، مدرسه و خانه‌های مسکونی در چارچوب معماری سنتی ایرانی و اسلامی دارای مشخصات فیزیکی، ظاهری و باطنی خاص خود هستند.

هر یک از این بناها با توجه به کارکردهایی که دارند دارای ظاهر و حریم مشخصی بوده و معماران در ساخت آنها از اصول خاصی تبعیت می‌کردند.

حتی نوع مصالح بکار رفته در ساخت بناهای مختلف نیز با یکدیگر تفاوت داشته و استحکام قسمت‌های مختلف آن‌ها با استفاده از مصالح گوناگون، متفاوت از یکدیگر بوده است.

نهمین قسمت مجموعه «تراز» که به بررسی ابعاد و زوایای معماری ایرانی – اسلامی اختصاص دارد، این هفته به بررسی مبحث حریم در معماری می‌پردازد.

در این قسمت علاوه بر نمایش تصاویری از مساجد و ابنیه تاریخی و رعایت دقیق حریم در آنها، به معماری جدید خانه های ایرانی هم اشاره می شود و معماران حال حاضر کشورمان در مورد ویژگی‌های طراحی ساختمان ها و مبحث حریم در آنها مطالبی را بیان می کنند.

«تراز» کاری از فرهاد مختاری به عنوان تهیه کننده و کارگردان، امشب در ساعت و 22.30 از شبکه افق پخش می‌شود و بازپخش آن هم در ساعت های 8 و 13 روز بعد صورت می گیرد.



انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
ناشناس
۱۹:۱۰ ۱۸ بهمن ۱۳۹۴
درود. ممنون از برنامه ی خوبتون.
من میخوام این قسمت و دانلود کنم ولی متاسفانه لینکی از این برنامه یافت نکردم.. ممنون میشم راهنماییم کنید
آخرین اخبار