رييس پليس آگاهی استان فارس از کشف دو فقره قتل و راه اندازی قرارگاه مبارزه با قاچاق كالا و ارز در استان فارس خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سرهنگ "سيروس حيدري" گفت: اين قرارگاه با هدف حمايت از توليد داخلي و مبارزه با قاچاق كالا بخصوص سرشبكه هاي قاچاق، برخورد ريشه اي با قاچاق كالا، افزايش اقدامات كنترلي و پيشگيرانه و اشراف اطلاعاتي در امر مبارزه با قاچاق كالا، در استان فارس آغاز به كار كرده است.

وي اظهار كرد: با راه اندازي اين قرارگاه، ضمن استفاده مفيد از ظرفيت هاي سازمان هاي مرتبط در امر مبارزه با قاچاق كالا، ورودي هاي استان و شهرستان هاي واقع شده در مسير تردد كالاي قاچاق براي كشف كالاي قاچاق و مبارزه با سرشبكه هاي قاچاق مجهز مي شوند و برآنيم با هماهنگي دستگاه قضايي، هزينه جرم در امر قاچاق كالا را افزايش دهيم.

رئيس پليس آگاهي استان فارس با مقايسه عملكرد اين پليس در خصوص مبارزه با قاچاق كالا طي 10 ماهه امسال با مدت مشابه پارسال گفت: در اين مدت كشف پرونده هاي بالاي مبلغ يك ميليارد ريال 156 درصد افزايش و كشف پرونده هاي بالاي مبلغ  5 ميليارد ريال 9 درصد افزايش داشته و متهمان دستگير شده در اين خصوص نيز 22 درصد، خودروهاي توقيفي 15 درصد و ارزش كالاهاي قاچاق كشف شده 39 درصد افزايش داشته است.

سرهنگ "حيدري" گفت: عمده كشفيات كالاي قاچاق در استان فارس شامل گوشي تلفن همراه، انواع پوشاك، لوازم آرايش و بهداشتي و كالاهاي دخاني مانند "سيگار" بوده است.

وي در ادامه از كشف بيش از 90 درصدي قتل در استان فارس خبر داد و گفت: با رويكرد عملي پليس، در استان فارس بيش از 90 درصد از قتل ها كشف شده است.

رييس پليس آگاهي استان فارس از كشف سه پرونده اخاذي، قتل و سرقت مسلحانه در اين استان طي يك ماه گذشته خبر داد و گفت: باندي چهار نفره كه با استفاده از مدارك جعلي اقدام به اجاره منزل (مبله) مي كردند و سپس با درج آگهي در روزنامه هاي كثيرالانتشار به بهانه فروش مناسب خودرو هاي مدل بالا، اقدام به اخاذي وجه نقد از خريداران مي كردند، شناسايي و دستگير شدند.

سرهنگ "حيدري" اظهار كرد: از اعضاي اين باند كه غير بومي بودند سه فقره سرقت با اين شگرد كشف شده كه لازم است شهروندان در خصوص اينگونه آكهي ها هوشياري لازم را داشته باشند.

وي با اشاره به شناسايي و دستگيري يك باند سرقت مسلحانه در استان فارس، گفت: ابتدا يكي از اعضاي اين باند كه يك زن بود، با سوژه هايي كه از قبل تعيين مي كردند، تماس و قرار ملاقات مي گذاشتند، سپس طعمه خود را به محل هاي خلوت مي كشاندند و سه نفر ديگر از اعضاي باند كه مرد بودند، با استفاده از كلت كمري و يا چاقو، اقدام به اخاذي از اين طعمه ها مي كردند.

رئيس پليس آگاهي فارس گفت: از اين باند چهار نفره، سه فقره سرقت مسلحانه به همين شيوه كشف شده است.

سرهنگ "حيدري" در ادامه از كشف دو فقره قتل خبر داد و گفت: در ارديبهشت ماه امسال جواني 36 ساله با ضربات گلوله سلاح شكاري در شيراز به قتل رسيد و قاتل پس از ارتكاب جرم متواري مي شود كه با بررسي هاي انجام شده قاتل به نام "م – د" شناسايي، دستگير و انگيزه خود را اختلاف با مقتول بر سر ازدواج آنها با يك دختر عنوان كرد.

وي همچنين از دستگيري يك قاتل پس از 10 سال فرار در شيراز خبر داد و گفت: در سال 1384 جسد زن و مردي كه پس از قتل به آتش كشيده شده بود، در كمربندي جنوبي شيراز كشف شد كه پس از شناسايي هويت اجساد، عامل قتل آنها شناسايي و مشخص شد، وي متواري و در مكاني نامشخص مخفي شده است.

رئيس پليس آگاهي استان فارس گفت: با پيگيري هاي انجام شده و رصدهاي اطلاعاتي، ‌مخفيگاه وي در شيراز شناسايي و در يك عمليات غافلگيرانه قاتل دستگير و علت قتل را اختلافات قبلي با مقتول عنوان كرد.

انتهای پیام/گ

برچسب ها: کشف ، قتل ، قرارگاه ، کالا ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.