استاندار آذربایجان غربی با رئیس سازمان دامپزشکی کشور صبح امروز دیدار کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ مهندس سعادت استاندار آذربایجان غربی صبح امروز با دکتر مهدی خلج معاون وزير جهاد كشاورزي و رئیس سازمان دامپزشکی کشور، معاونين وي، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان و مديركل دامپزشكي استان در دفتر استاندار ديدار و گفتگو كردند.

سعادت با تاکید بر این که توجه به سلامت و استاندارد فرآورده‌های خام دامي تضمین‌کننده سلامت جامعه است گفت: سازمان دامپزشكي مسئوليت سنگيني درزمینه تأمين سلامت و بهداشت فرآورده‌ها و محصولات خام دامي بر عهده دارد و انجام اين وظيفه مهم تضمین‌کننده سلامت جامعه است.

وي ادامه داد: در بخش توليد و صادرات فرآورده‌های خام دامي نيز بايد به استاندارد و كيفيت مطلوب محصولات توجه ویژه‌ای داشته باشيم و بازارهاي هدف جديد و مطمئني را براي صادرات شناسايي كنيم.

استاندار آذربایجان غربی افزود: در حوزه تجهيز امكانات آزمايشگاهي و استانداردسازی فرآورده‌های خام دامي علی‌رغم تنگناها و محدودیت‌های دولت در بخش درآمدها و اعتبارات، از هيچ حمايتي دريغ نمی‌کنیم اما شايسته است با برنامه‌ریزی مناسب اداره كل دامپزشكي استان بخش خصوصي نيز ترغيب و تشويق به سرمایه‌گذاری شود.

سعادت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تحقیقات و آموزش در وزارت جهاد کشاورزی گفت: تحقیقات زمینه استقلال اقتصادی کشور را فرآهم می سازد و سیاست های اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری از همین تحقیقات نشأت می گیرد.

معاون وزير جهاد كشاورزي و رئيس سازمان دامپزشكي نيز در اين ديدار صميمي اظهار داشت: مسئوليت اين سازمان تأمين نظارت بهداشتي و سلامت فرآورده‌های خام دامي است.

مهدي خلج ادامه داد: تأمين بهداشت مهم‌ترین مؤلفه حفظ سرمايه دام است و امروز سازمان دامپزشكي در عرصه اقتصاد ملي، بهداشتي عمومي، سلامت جامعه و تجارت جهاني نقش‌آفرین است.

خلج افزود: رعايت موازين بهداشتي می‌تواند تضمین‌کننده شرايط سلامت جامعه باشد و در اين زمينه نياز به همكاري و همراهي مردم‌داریم.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.