القای روحیه، انگیزه، القا خودباوری، به‌خصوص در میان جوانان وظیفه نهادهای فرهنگی و هنری كشور است.

به گزارش گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری؛ حسن میلانی با اشاره به ظرفیت های فرهنگی، تاریخی، بومی و قدمت دیرینه منطقه آزاد ارس گفت: این منطقه دارای سبقه تاریخی قابل توجهی است و همه دستگاه ها وظیفه دارند ظرفیت های این منطقه آزاد را در حوزه فعالیت خویش شناسایی و به كل كشور و فراتر از آن به خارج از ایران معرفی كنند.

میلانی خاطرنشان كرد: در این راستا و طبق تفاهمی با سازمان منطقه آزاد ارس، با توجه به اینكه بخشی از اهداف و فعالیت های این سازمان توسعه فعالیت های فرهنگی در منطقه است با رسیدن به توافق و نتایج ارزشمندی وارد عملیات شده و ۱۰ روز برنامه جنگ شادی و برنامه فرهنگی دهه فجر را برگزار كردیم.

وی با اشاره به استقبال بالای مردم و گردشگران از جشنواره زمستانی ارس افزود: جشنواره با وجود اولین تجربه برگزاری در فصل زمستان با حضور پرشور مردم از آذربایجان شرقی و دیگر استان های كشور و حتی میهمانان خارجی برگزار شده و برای قدرشناسی از این حمایت و همراهی جا دارد فعالیتی در خور شان منطقه و مردم فرهنگ دوست آذربایجان اجرا شود.

رئیس حوزه هنری استان با اشاره به دستاوردهای مثبت جشنواره زمستانی ارس در حوزه فرهنگ و هنر برای معرفی فرهنگ و تمدن منطقه اظهار داشت: مدعوین كشوری اغلب هنرمندان جوان و توانمند ایران بودند كه رسانه ملی بر توانایی این هنرمندان سرمایه گذاری كرده است، سرمایه هایی كه به عنوان الگویی در جامعه مطرح هستند و باید این الگوها را به نحو احسن به مردم و به‌خصوص جوانان معرفی كنیم.

وی با بیان اینكه مردم به الگوها و نمادهای انسانی و فرهنگی كشور خویش علاقه‌مند هستند و قصد ما استفاده از این سرمایه های اجتماعی برای ایجاد نشاط جامعه است، افزود: این عزیزان نیز باید ارزش های خود را به عنوان هنرمند یك جامعه دینی و فرهنگی درك كنند كه مردم دوستشان دارند زیرا ایشان برای اعتلای فرهنگ، تاریخ و هنر جمهوری اسلامی ایران قدم برمی دارند.

میلانی با بیان اینكه زبان هنر نافذترین زبان در تمام دنیاست، گفت: مردم پیام انقلاب و ارزش های دینی را با زبان هنر می خواهند، امروز ما باید در نهایت از این زبان و ابزار استفاده كنیم، خودباوری و اعتمادبه‌نفس جوانان را ارتقا دهیم، قطعا این تنها راه اثربخشی حفظ روحیه شادابی و نشاط دینی در جامعه است.

رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی تصریح كرد: جمهوری اسلامی امروز كرامت انسانی را بالا برده. دستگاه‌های فرهنگی وظیفه دارند این ارزش و توان انقلاب و نظام اسلامی را تبیین كنند و برنامه هایی كه در جشنواره زمستانی ارس تدارك دیده شده نیز در راستای تحقق اهداف بلند نظام جمهوری اسلامی و تكریم مخاطبان و ایجاد نشاط برای مردم، طراحی شده و موفق عمل كرده است.

میلانی در پایان «ایرانی با نشاط و ایرانی ارزشی» یكی از اهداف بلند مدت حوزه هنری در جهت تمدن ایرانی اسلامی در نگرشی بالاتر عنوان و خاطرنشان كرد: امیدواریم توانسته باشیم پیام انقلاب و پیام فرهنگی نظام و منطقه ارس را به نحو احسن برسانیم.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار