به گفته نایب رئیس بانوان هیات پزشکی ورزشی استان سمنان اکثر آسیب های ورزشی بانوان از ناحیه مفاصل مچ پا و زانو است.

ناهید بهروز فر نایب رئیس بانوان هیات پزشکی ورزشی استان سمنان به خبرنگار سایر حوزه های گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در تمام رشته های ورزشی و سنین مختلف ورزشکاران را آسیب ورزشی تهدید می کند و در واقع آسیب دیدگی بخصوص در بخش ورزش حرفه ای امری انکار ناپذیر است.اما در بخش همگانی اگر ورزشکاران  طبق اصول و مقررات ورزشی تمرین کنند ،مشکل آسیب دیدگی پیش نمی آید. 

وی افزود: در بین بانوان ورزشکار  اکثر آسیب های ورزشی  از ناحیه مفاصل مچ  پا و زانو پیش می آید .از آنجاییکه آموزش و ارتقاء یکی از مهم ترین راه های جلوگیری از آسیب های ورزشی است.هیات پزشکی ورزشی سمنان نیز در تلاش است  که ورزشکاران و مربیان با علم روز پزشکی ورزشی آشنا شوند تا آسیب های ورزشی به حداقل ممکن کاهش یابد. 

وی ادامه داد: مسئولان این هیات سعی دارند تا با بکارگیری پزشکان و پیراپزشکان ماهر در مسابقات و همچنین  به روز ترین اطلاعات پزشکی ورزشی را در جهت پیشگیری از آسیب های ورزشی و ارتقاء سطح علمی و آموزشی در اختیار این پزشکان بگذارند.
  
نایب رئیس بانوان هیات پزشکی ورزشی استان سمنان در خصوص  توسعه خدمات پزشکی ورزشی بانوان گفت:در قدم اول سعی می کنیم تا در خصوص خدمات پزشکی ورزشی اطلاع رسانی بیشتری برای بانوان ورزشکار داشته باشیم ،تا با آموزش پایه در ارتقاء سلامت ورزشکاران و جلوگیری از بروز آسیب ها  موفق باشیم. البته در تلاش هستیم که آموزش صحیح در اماکن ورزشی و مدارس با هدف حمایت از بانوان ورزشکاربه منظور جلوگیری از بروز  آسیب در این قشر صورت بگیرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار