وزیر کشور گفت : همه باید در ایجاد مجلسی با قدرت همراه با عظم و اراده قوی برای حل مشکلات کشور و در مسیر انقلاب اسلامی حرکت کنیم.

کاندیداهای انتخاباتی برای رسیدن به مجلس از مسیر اتهام، افتراء و دروغ استفاده نکنند

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،عبدالرضا رحمانی فضلی در مراسم بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی حاشیه شهر مشهدبا بیان اینکه تنها دو روز دیگر تا برگزاری انتخابات مجلس و خبرگان باقیمانده است افزود: باید همه مردم کشور را از طریق تحلیل مناسب امیدوار کرد چرا که همه مسلمانان کشورهای منطقه چشم امید خود را به کشور دوخته اند و مقام معظم رهبری را نجات‌بخش خود می‌دانند.

وی گفت: نباید کاندیداهای انتخاباتی برای رسیدن به متاع ناچیز شهرت وجایگاه مجلس از مسیر اتهام، افتراء و دروغ استفاده کنند، چرا که این مسیر مناسب با اطاعت‌ از دین مبین اسلام و خداوند نیست.

وزیر کشور با بیان اینکه مجلس و دولت باید با یکدیگر هماهنگ باشندخاطر نشان کرد: در عرصه انتخابات مردم قضاوت‌کننده اصلی هستند و امیدواریم شاهد مجلسی متعهد و ولایی باشیم.

اراده دولت تدبیر و امید ایجاد توسعه متوازن در کشور است

رحمانی فضلی با بیان اینکه اراده دولت تدبیر و امید ایجاد توسعه متوازن در مناطق مختلف است گفت :موضوع حاشیه ی شهر به ویژه در کلانشهرها یکی از معضلات اصلی ما در کشور است که دلیل آن برنامه‌ریزی غلط و رشد نامتوازن شهرها و توزیع ناعادلانه ی منابع است.

وی بااشاره به اینکه عدم توجه به حاشیه ی شهر، افزایش مشکلات را در پی خواهد داشت افزود: یکی از وظایف دولت ایجاد توازن در مناطق مختلف مبتنی بر اصول اعتقادی و اسلامی است.

وزیر کشور گفت: اگر نگاه متعادلی به موضوع برنامه ریزی و توزیع منابع در کشور صورت نگیرد هر مقدار خدمات به حاشیه ها بدهیم روند افزایشی مشکلات خواهیم داشت.

دکتر عبدالرضا رحمانی فضلی افزود:موضوع حواشی شهرهای بزرگ یکی از معضلات اصلی در کشور است و این امر به دلیل برنامه ریزی غلط است والبته و رشد نا متوازن شهرها و توزیع ناعادلانه منابع.

وی گفت: با توجه به تراکم مشکلات اجتماعی و خدماتی ،فرهنگی و در برخی موارد عمرانی و امنیتی را در حواشی شهرها اگر نگاه متعادلی به موضوع برنامه ریزی و توزیع منابع در کشور صورت نگیرد هر مقدار خدمات به حاشیه ها بدهیم روند افزایشی مشکلات را کاهش نخواهیم داد.

وزیر کشور افزود: برای اینکه بتوانیم مانع حجم بزرگ مشکلات بشویم باید بازنگری در نظام برنامه ریزی و بودجه داشته باشیم.

رحمانی فضلی گفت:وظیفه ما این است توازن و تعادل را ایجاد کنیم و مردم را در پناه قانون اساسی و اصول اعتقادی اسلام بگیریم و در این امر اراده دولت تدبیر و امید ایجاد توازن است که در برنامه ششم توسعه به عنوان اولویت های اصلی است.

وزیر کشور افزود: اتصال برخی مناطق که توان اداره خویش را دارند به نظام برنامه ریزی امکان رشد و پویایی را از آنها سلب می کند ولی خراسان رضوی با داشتن مرزهای مشترک بسیار و بازارهای بزرگ و شرایط مطلوب سرمایه گذاری ظرفیتهای طبیعی بسیار خوبی را دارد اما برخی از استانها به خاطر عقب افتادگی تاریخی و عدم نامتعادل توزیع منابع باید از محل منابع عمومی کشور بیشتر صرف کنیم.

رحمانی فضلی ادامه داد:حل مشکلات تلاش مضاعف می خواهد و آن در نسخه اقتصاد مقاومتی که مقام مظم رهبری فرمودند کاملا منطبق و قابل روئت است و البته نسخه نهایی اقتصاد مقاومتی نیاز به یک ریل گذاری جدید دارد که با بازنگری نظامات برنامه ریزی و مالیاتی امکان پذیر خواهد بود.

وی گفت: در شرایط کنونی برای همه یقین شده که ایران عامل توازن و تاثیر گذار در منطقه است و حتی در سطوح بین المللی کشور ما را از کشورهای تاثیرگذار می دانند که یکی از آثار این باور را در مسئله حل انرژی هسته ای شاهد بودیم که برای همه آشکار شد ایران در راستای استفاده نامطلوب از انرژی هسته ای نبوده است.

وزیر کشور به داشتن قدرت تحلیل و برنامه دولت از معادلات بین الملل اشاره کرد وگفت: افرادی که یقین به اقتدار ملت ایران، تحلیل درست از مناسبات و ایمان به مقاومت ندارند در رویارویی با مسائل بین المللی وحشت می کنندس/.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.