مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: در صورت تامین اعتبار پروژه آبرسانی به دهدشت غربی، پنج هزار هکتار از زمین های دیم شهرستان کهگیلویه آبیاری می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج،علی لطفی  افزود: امسال 160 میلیارد ریال اعتبار برای این طرح تصویب شد و در صورت تأمین به موقع آن، تا دو سال آینده به بهره برداری می رسد.
وی بیان کرد: هزینه اجرای این پروژه، یک هزار و 370 میلیارد ریال است و تاکنون 170 میلیارد ریال برای آن هزینه شده است .
لطفی، پیشرفت فیزیکی کنونی این پروژه را 24 درصد اعلام کرد و گفت: در صورت تامین اعتبار، تا سال 1396 به بهره برداری می رسد.
وی با بیان اینکه برای اجرای این پروژه 23 کیلومتر لوله کشی پیش بینی شده است افزود: تأمین این میزان لوله از طریق فاینانس داخلی با عقد قرارداد با بانک پارسیان در دست اجراست.
لطفی عنوان کرد: آبرسانی به زمین های کشاورزی دهدشت غربی از جمله پروژه های مهم شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد است که با اجرای آن، بیش از دو هزار شغل ثابت در بخش کشاورزی ایجاد خواهد شد.
وی با بیان اینکه عملیات اجرایی این طرح از سال 1390 آغاز شده است افزود: اجرای طرح، شامل سد انحرافی به طول 110 و ارتفاع پنج متر، 10 ایستگاه پمپاژ اولیه و ثانویه با ظرفیت 3.5 متر مکعب در ثانیه است.
لطفی بیان کرد: برای این پروژه 26 کیلومتر خط انتقال و شبکه های اصلی و فرعی آبیاری و زهکشی در سطح پنج هزار هکتار پیش بینی شده است.
انتهای پیام /
برچسب ها: آبیاری ، زمین ، کشاورزی ، اعتبار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.