انجم شعاع گفت: میزان پرداختی بودجه شورای توسعه فرهنگ قرآنی سال 94 هنوز به 50 درصد هم نرسیده و نمی‌توان انتظار کار مثبتی در فعالیت‌های قرآنی داشت.

محمد انجم شعاع، معاون هماهنگی و نظارت راهبردی شورای توسعه فرهنگ قرآنی در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بودجه مصوب شورای توسعه فرهنگ قرآنی در سال 94  همچون 5 سال گذشته 200 میلیارد تومان اختصاص یافته بود با کمی تغییرات مبلغ 181 میلیارد تومان تصویب شد.
وی افزود: پرداخت این بودجه تا سوم اسفند ماه بسیار اندک بود اما در این روز مبلغ 87 میلیارد و 300 میلیون تومان پرداخت شد که موجب گشایش بسیاری از اهداف شورای توسعه قرآنی شد، هرچند که در یازده ماه گذشته این شورا به خاطر عدم پرداخت این مبلغ توسط دولت با مشکلات بسیاری روبه‌رو بود.
انجم شعاع گفت: در سال 90 نیز مبلغ 200 میلیارد در  بودجه مطرح شد اما فقط 13 درصد از این بودجه مصوب و پرداخت شد.
 وی خاطرنشان کرد: شورای توسعه فرهنگ قرآنی امروز در شرایط بد مالی به سر می برد و 5 درصد واریزی جدید کفاف کارهای روزمره شورا را هم نمی‌دهد، لذا ما امیدواریم در این چند روزه باقی مانده از سال 94 حداقل میزان پرداختی دولت به 50 درصد از مبلغ تصویب شده برسد.
معاون هماهنگی و نظارت راهبردی شورای توسعه در خصوص بودجه سال 95 عنوان کرد: باید در دوره جدید مجلس بودجه قرآنی بررسی بیشتری شود تا این بودجه طبق برنامه ششم توسعه به شیوه‌ای منظم اختصاص یابد تا بتوانیم در جهت رشد فعالیت‌های قرآنی گامهای مؤثرتری برداریم.
وی گفت: اگر ما بخواهیم کاری را بر اساس منطق علمی و مصوبات شورا انجام دهیم باید بودجه‌ آن در زمان مقرر پرداخت شود تا خللی در کارها صورت نگیرد.
محمد انجم‌شعاع در پایان بیان کرد: بودجه سال 95 هم با تمام کمبودها و میزان تورم، 200 میلیارد تومان در نظر گرفته شده که بررسی آن به بعد از انتخابات موکول شده است.



انتهای پیام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار