انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری به صورت رسمی با حضور مسوولان استان اصفهان در اصفهان آغاز شد.

به گزارش گروه  استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ، در این جشن سرنوشت ساز که با حضور استاندار اصفهان آغاز شد زرگر پور در دقایق اولیه در پای صندوق رای حاضر و رای خود را به صندوق انداخت .

استاندار اصفهان با بیان اینکه همه مسوولان با اقتدا به مقام معظم رهبری در دقایق اولیه صبح حاضر شده اند افزود : امروز روز نشان دادن اقتدار و بلوغ سیاسی ملت ایران است .

وی گفت : مردم اصفهان از سال 1342همواره در همه عرصه ها حاضر شدند و هم اکنون نیز با اقتدا به رهبری در این روز سرنوشت ساز حضور حماسی خود را به جهانیان نشان خواهند داد .

گزارش های رسیده از نقاط مختلف استان اصفهان حاکی است : مردم این استان بویژه رای اولی ها در نخستین دقایق اولیه مشتاقانه حضور یافته اند تا با انداختن رای خود در صندوق های رای تجلی حضور و مردم سالاری دینی را نشان دهند .

گزارش خبرنگاران ما از سراسر استان حاکی از ازدحام جمعیت در اکثر شعب برای رای دادن به نامزد های مورد نظرشان است .

انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان همزمان با سراسر کشور در 50 حوزه انتخاباتی استان اصفهان شامل 15 حوزه اصلی و 35 حوزه فرعی برگزار می شود.

استان اصفهان دارای 24 شهرستان، 50 بخش ، 106 شهر و یکهزار و 349 روستا است و برگزاری انتخابات در این منطقه در 9 فرمانداری و 26 بخشداری بصورت مستقل انجام می شود.

این استان دارای جمعیت بیش از چهار میلیون و 866 هزارنفر است که حدود سه میلیون و 800 هزار نفر آنان حائز شرایط رای دادن هستند.

از سه میلیون و 800 هزار نفر حائز شرایط رای دادن در استان اصفهان 202 هزار نفر آنها به عنوان رای اولی برای اولین بار در انتخابات مشارکت می کنند.

68 هزار و 314 نفر عوامل اجرایی برای برگزاری انتخابات در استان اصفهان همکاری دارند و آرای مردم این استان را در دو هزار و 320 شعبه ، جمع آوری می کنند که یکهزار و 962شعبه، ثابت و 358 شعبه سیار می باشد.

استان اصفهان دارای پنج نماینده در مجلس خبرگان رهبری و 20 نماینده در مجلس شورای اسلامی است که یک نفر از آنها نماینده اقلیت های مذهبی ارامنه است.



انتهای پیام/ ا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار