پایگاه تحلیلی اِسلیت نوشت: نگرانی بابت پیروزی انتخاباتی دونالد ترامپ وجود ندارد؛ او قادر به رقابت با کلینتون نیست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ اسلیت در گزارشی به قلم "جیمِل بوئی" نوشت: شانس "دونالد ترامپ،" نامزد جمهوری‌خواه ریاست جمهوری آمریکا، برای رسیدن به کاخ سفید بسیار کم است. البته ترامپ تاکنون 3 پیروزی درون حزبی را پشت سر گذاشته است و در میان جمهوری‌خواهان از شانس بالاتری برای رسیدن به کاخ سفید برخوردار است؛ اما آیا او قادر به رقابت با "هیلاری کلینتون،" رقیب دموکرات خود، خواهد بود؟

اسلیت در ادامه نوشت: ما در عصری زندگی می‌کنیم که رقابت‌ها به شدت فشرده شده‌اند. از 51 درصد آراء مثبت با عنوان پیروزی قاطع و از 53 درصد به عنوان یک دستور لازم الاجرا یاد می‌شود. دونالد ترامپ شخصیتی دمدمی مزاج دارد، او با مسائل زیادی مخالفت کرده است و خوی تهاجمی ترامپ موجب شده است محبوبیت اندکی داشته باشد. یک کارشناس مسائل دیپلماتیک در این باره گفت: ترامپ مفاهیم اساسی درمورد سیاست، مجازات و نحوه تعامل با خبرنگاران را اشتباه انتقال می‌دهد. ممکن است او در رقابت با هم حزبی‌های خود به پیروزی برسد؛ اما در انتخابات عمومی شانسی نخواهد داشت. مشکلات ترامپ در راه رسیدن به کاخ سفید فقط به پایین بودن محبوبیت وی خلاصه نمی‌شود؛ بلکه سخنرانی‌های جنجالی وی موجب شکل‌گیری دشمنی مهاجران و اقلیت‌ها علیه وی شده است. در این میان دیگر رقبای جمهوری‌خواه ترامپ نیز حاضر به کنار کشیدن به نفع وی نیستند و به نظر می‌رسد حتی بیشتر از دموکرات‌ها با ترامپ رقابت دارند. "مارکو روبیو" و "جان کیسیک" دو نامزد دیگر حزب جمهوری‌خواه آمریکا، مجموعا به اندازه ترامپ رای دارند و با توجه به اینکه قصد ندارند به نفع وی کنار بکشند، شانس ترامپ را پایین می‌آورند.

روشن نبودن سیاست‌های مالی ترامپ از دیگر دلایلی است که نمی‌تواند پیروزی نهایی وی را تضمین کند. در این شرایط اگر تصور کنیم "هیلاری کلینتون" از حزب دموکرات به انتخابات نهایی راه پیدا کند، رقابت آسانی در برابر ترامپ خواهد داشت و بدون دردسر می‌تواند وی را پشت سر بگذارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار