معاون توسعه فناوری معاونت علمی گفت: صندوق نوآوری و شکوفایی آمادگی دارد تا از شرکت‌های دانش‌بنیان با اعتبار 3 هزار میلیاردی حمایت کند.

علی وطنی معاون توسعه فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه فناوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان  اظهار کرد: در حال حاضر اقتصاد کشور متکی به منابع نفتی است، کشور باید در جهت به کارگیری علم و فناوری برای اجرای درست طرح بهینه‌سازی مصرف انرژی گام بردارد.

وی ادامه داد: اگر اقتصاد ما مبتنی بر منابع نفتی شود می‌توانیم با به کارگیری فناوری‌های نوین و توسعه آن در حوزه بهینه‌سازی انرژی را در جامعه توسعه بدهیم.

وطنی بیان کرد: ما در راستای فعالیت‌های دانش‌بنیان هنوز از برنامه عقب هستیم و نسل دانش‌‌آموختگان جوان باید در حوزه دانش‌بنیان ورود پیدا کنند.

معاون توسعه فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تصریح کرد: صندوق نوآوری و شکوفایی آمادگی دارد تا با استفاده از اعتبار سه هزار میلیاردی خود از شرکتهای دانش‌بنیان حمایت کند.

وی تأکید کرد: از 73 اولویت نقشه جامعه علمی کشور تنها 14 ستاد راهبردی تشکیل شده که آخرین آنها ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته است.

وطنی در بخش پایانی خاطرنشان کرد: متأسفانه از اهمیت منابع عظیم انرژی‌های تجدیدپذیر غافل مانده‌ایم و میزان راندمان پایین نیروگاه‌ها و موتورخانه‌ها شاهد بر این ادعا است.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.