رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی از احیای شرکت‌های ورشکسته و رو به زوال برای تولید محصولات دانش‌بنیان خبر داد.

بهزاد سلطانی رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: در حال حاضر دستورالعمل‌هایی برای احیای شرکت‌های ورشکسته رو به زوال در دستور کار داریم تا بتوانیم با حمایت این شرکت‌ها اقدام به تولید محصولات دانش‌بنیان کنیم. 

وی ادامه داد: تامین مالی برای شرکت‌های دانش‌بنیان بر‌اساس مراحل عمر این شرکت‌ها متفاوت خواهد بود. 

سلطانی تاکید کرد: در ابتدای تاسیس این شرکت‌ها پس اندازها و گرنت‌های پژوهشی مهم است و پس از آن خدمات صندوق‌های خطر پذیر در پنج سال اول عمر این شرکت‌ها حائز اهمیت است.

سلطانی تصریح کرد: صندوق نوآوری و شکوفایی در صورت پشت سرگذاشتن موفقیت آمیز مراحل ارزیابی، اقدام به حمایت از طرح‌های اولویت‌دار می‌کند. 

وی با اشاره به اهداف صندوق نوآوری و شکوفایی خاطر نشان کرد: تجاری سازی نوآوری‌ها، دستاوردهای پژوهشی، اختراعات و کاربردی کردن دانش از طریق ارائه کمک‌ها و خدمات مالی به شرکتهای دانش‌بنیان از اهداف تشکیل صندوق نوآوری و شکوفایی است. 

سلطانی عنوان کرد: خدمات صندوق مشمول طرح‌های صنعتی است و این حمایت‌ها در قالب ارائه وام و مشارکت در اجرای طرح‌ها ارائه می‌شود. 

وی در زمینه بیشترین میزان سرمایه گذاری در حوزه‌های فناوری بیان کرد: بیشترین مبلغ مصوب سرمایه گذاری این صندوق مربوط به فناوری‌ های زیستی است و پس از آن حوزه‌های محصولات پیشرفته الکترونیک، فناوری اطلاعات و ارتباطات تجهیزات پیشرفته آزمایشگاهی بیشترین میزان سرمایه گذاری را به خود اختصاص داده‌اند. 


انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.