معاون امور بین الملل و تبادل فناوری معاونت‌ علمی و فناوری ریاست جمهوری از ارائه تسهیلات مالی ویژه برای صادرات شرکت‌های دانش بنیان خبر داد.

علی مرتضی بیرنگ معاون امور بین الملل و تبادل فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفتگو با خبرنگار  حوزه فناوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان  اظهار کرد: امکان بهره مندی شرکت‌های دانش بنیان از تسهیلات ویژه حمایت از صادرات و خدمات دانش بنیان صندوق نوآوری و شکوفایی فراهم شده است.

وی ادامه داد: با توجه به تصویب بسته حمایتی صادرات کالا و خدمات دانش بنیان در هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی کلیه‌ شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند علاوه بر درخواست‌های جاری خود برای صادرات محصولات یا تبادل فناوری از تسهیلات این بسته که شامل سرمایه در گردش، سرمایه ثابت، یارانه، سود تسهیلات، تسهیلات حمایت از صادرات، تسهیلات توانمند ساز، ضمانتنامه بانکی و تسهیلات حمایت از انتقال فناوری است، استفاده کنند.

بیرنگ بیان کرد: تسهیلات سرمایه در گردش و سرمایه ثابت برای شرکت‌های دانش بنیان صادر کننده کالا و خدمات در دوره مالی یک سال گذشته تا سقف 20.50 میلیارد ریال بوده است.

معاون امور بین الملل و تبادل فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تصریح کرد: به منظور تامین مالی قرارداد‌های انتقال فناوری نیز تسهیلات تا سقف 20 میلیارد ریال با نرخ سود ترجیهی به متقاضیان داده می‌شود.

بیرنگ در پایان خاطر نشان کرد: همچنین توسعه بازار صادراتی و طراحی صنعتی مطابق با نیاز بازار و کمک به حل مسائل حقوقی بازارهای خاص خارجی و تقویت حضور نمایشگاهی و معرفی کالا به صورت وام قرضه الحسنه پرداخت می‌شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.