رئیس سازمان جهادکشاورزی کهگیلویه وبویراحمد گفت: با بهره برداری از مجتمع گلخانه ای فدک در سرابیز باشت ظرفت تولید مجتمع گلخانه ای این استان تا دو برابر افزایش می یابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج،جعفر گوهرگانی ظرفیت تولید مجتمع های گلخانه ای استان را هفت هزار تن در سال ذکر کرد و افزود: این مجتمع در دست ساخت با مساحت 34 هکتار و 72 واحد با تولید هفت هزار تن درسال ظرفیت تولید مجتمع های گلخانه ای استان را افزایش خواهد داد.
وی اظهار کرد: عملیات اجرایی این مجتمع با استفاده از فناوری های روز دنیا در زمینه ساخت سوله و سازه های مدرن در حال احداث است.
گوهرگانی این مجتمع را یکی از بزرگترین مجتمع های گلخانه ای استان دانست و گفت: با همکاری مسئولان استانی و مشارکت بخش خصوصی به زودی این مجتمع راه اندازی خواهد شد.
وی ابراز داشت: در هفته دولت سال آینده 10 واحد از مجموع 72 واحد مجتمع بزرگ گلخانه ای فدک باشت به متقاضیان و فارغ التحصیلان بخش کشاورزی واگذار می شود.
گوهرگانی بیان کرد: این مجتمع با اشتغالزایی مستقیم 180 نفر نقش مهمی در توسعه اقتصادی استان دارد.
عملیات اجرایی این پروژه اقتصادی سال 85 شروع شد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تعداد گلخانه های این استان را 123 مورد ذکر کرد و افزود: این واحدهای تولید هفت هکتار وسعت دارند.
وی بیان کرد: 10 واحد گلخانه در این استان به کشت سبزی ، 14 واحد به تولید گل رز هلندی، 11 گلخانه به کشت توت فرنگی و مابقی به دیگر محصولات کشاورزی اختصاص دارد.
گوهرگانی ابراز کرد: بیش از 95 درصد گل رز هلندی و 50 درصد از محصولات سبزی، صیفی و توت فرنگی تولیدی در این گلخانه ها به استان های همجوار صادر می شود.
انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.