مسجد باید پایگاه سیاست به معنای ولایت باشد،اما بدون سیاست زدگی مساجد باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند؛ مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان گفت:ائمه جماعات مساجد از پراکندگی فوق العاده ای رنج می برند و در این حوزه افسار گسیختگی در بخش فرهنگی در استان داریم.

حجت الاسلام لطفیان افزود:مساجد در جامعه نباید به عنوان یک محیط دولتی تلقی شوند.

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان جنوبی در خصوص اولین جلسه شورای عالی مساجد خراسان جنوبی و شورای هماهنگی امور مساجد شهرستان بیرجند،گفت: این جلسه به صورت چرخشی در نهاد های عضو شورا برگزار می شود که به صورت ماهانه خواهد بود.

حجت الاسلام ملایی افزود: هدف اصلی از برگزاری این جلسه،پیشنهاد منشوری در مورد مسجد تراز اسلامی است که مطرح شد.

وی اظهار کرد: در این جلسه نهادهایی مانند سپاه،بسیج،کانون های فرهنگی و هنری، سازمان تبلیغات اسلامی،اوقاف و ستاد اقامه نماز،اعضای شورای عالی مساجد حضور دارند که مسئول آن قائم مقام نماینده ولی فقیه است.

وی خاطر نشان کرد:از مباحث بعدی زمینه سازی برای تشکیل مجمع خیرین مسجد ساز است که ذیل شورای عالی مساجد، شورای حل اختلاف هم خواهد بود.

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان جنوبی گفت:مانند همین شوراها در شهرستان ها هم تشکیل می شود که تا عید، شوراهای هماهنگی امور مساجد را در شهرستان ها راه اندازی می کنیم.

حجت الاسلام ملایی افزود:هر یکماه یکبار جلسه برگزار خواهد شد و تلاش می کنیم تا نقش مساجد، به عنوان پایگاه دین و فرهنگ ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.