دبیر همایش بین المللی تحجر و اسلام آمریکایی بر لزوم اصلاحات در حوزه اقتصادی و رفع نفوذ اقتصادی غرب در ایران تاکید کرد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دومین روز از همایش بین المللی تحجر و اسلام آمریکایی با سخنرانی دبیر همایش در تالار شهر مهشد آغاز شد.

در این مراسم دبیر همایش به مساله نفوذ پرداخت و گفت: بحث نفوذ از اول انقلاب بویژه بعد از رحلت امام آغاز شد و آمریکا حرکت جدیدی را آغاز کرد و ادبیاتی وارد ادبیات سیاسی ما کرد از قبیل واژه هایی مثل تندرو، بنیادگرا، لیبرالها و اصلاح طلبان؛ اصلاح طلبی که پشتوانه تاریخی دارد در غرب اما اصلاح طلبی در ایران چه چیز را می خواهد اصلاح کند؟ انقلاب اسلامی حضرت امام را؟

نادر طالب زاده میانه روی را واژه دیگری برشمرد که پس از رحلت امام در ایران رواج یافت و افزود: آنها فکر می‌کردند از خلا نبود امام می شود استفاده کرد و مشکل این است که هیچکس در ایران نگفت این ادبیات از کجا آمده است؟ به همین علت است که مقام معظم رهبری اخیرا نسبت به این مساله هشدار داده اند.

وی به طراحی دشمن و عدم تحلیل داخلی پیرامون این مسائل اشاره و تاکید کرد: می بایست این مسائل در رسانه ها باز می شد، اما هیچوقت این اتفاق نیفتاد زیرا تلویزیون جای این صحبتها نبود؛ تا 7 سال پیش خیلی از چهره های اندیشمند در تلویزیون نشان داه نمی شد. رسانه همیشه عقب مانده و کهنه بود؛ اما امروز رسانه در حال تغییر و تحول است و باید به این موضوعات بپردازد.

این کارشناس رسانه با بیان اینکه انقلاب اسلامی از بدو تولد تا امروز یک سلوک معنوی داشته و طراحی دشمن علیه ما بعضا صامت بوده،‌ گفت: بحث اقتصاد یکی از این طراحی هاست. بانکداری غربی بعد از 37 سال هنوز در ایران وجود دارد و هیچ اقدامی در مقابلش انجام نشده و این یک نوع نفوذ است.

طالب زاده به مساله اخذ مالیات از ثروتمندان اشاره کرد و افزود: اخذ مالیات از ثروتمندان 4 برابر درآمد نفتی درآمد خواهد داشت. مالیات را باید از ثروتمندان گرفت نه کارمندان دولت و این مساله در کشور ما مورد غفلت واقه شده است.

وی تاکید کرد: باید در بخش اقتصاد مجاهدت کنیم و در جبهه هایی که نفوذ رخ داده اصلاحات انجام بدهیم.

یمن آینده اسلام است/ حضور مستشاری در یمن الزامی است

دبیر همایش تحجر و اسلام آمریکایی با تاکید بر اینکه نیت دشمن نابودی انقلاب است، به سخنان سید حسن نصرالله درباره یمن اشاره کرد و گفت: یمن از فلسطین مهمتر است چون آینده اسلام است؛ یمن نباید اینقدر تنها باشد. نباید اینقدر در قبال یمن سکوت کنیم. باید حضور مستشاری در یمن داشته باشیم.

طالب زاده افزود: مسائلی در ایران وجود دارد که مانع از توجه به یمن می شود و باید که متوجه تحول معنوی در جهان باشیم و این بازیگران جدید را نادیده نگیریم. زیرا همه وقایع به نفع جبهه حق در حال رقم خوردن است.

وی بهم ریختگی در غرب بخصوص در آمریکا را حاصل 37 سال توطئه این کشور علیه انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: آمریکایی ها از این مساله غافل هستند که دیگر نخواهند توانست به زمانی که آمریکا بزرگ بود، بازگردند.

دبیر همایش تحجر و اسلام آمریکایی به سخنان ترامپ، نامزد جمهوری خواهان آمریکایی در انتخابات پیش روی این کشور اشاره کرد و گفت: ترامپ اخیرا کتابی به نام "آمریکای فلج شده" تالیف کرده است؛ و مواضع این نامزد جمهوری خواه در آمریکا این ترس را در میان آمریکاییان نسبت به فروپاشی آمریکا ایجاد کرده است.

طالب زاده تاکید کرد: آمریکا می داند انقلاب اسلامی این کشور را دچار یک بحران اساسی کرده است و ما باید این مساله را برای مردم خودمان تبیین کنیم.

وی به حساسیت موضوع حفظ و تبیین نکات مهم منشور روحانیت اشاره کرد و گفت: جا دارد رسانه بواسطه مستند سازی این منشور را تبیین کند؛ زیرا مستند ساز پژوهشگری است که باید لایه های پنهان اثرش را در یک برنامه تلویزیونی باز کرد؛ این همایش و سخنانی که در این همایش مطرح می شود نیز ظرفیت مستند سازی دارد که البته ممکن است از سانسور تلویزیون رد نشود ولی می توان آن را در دانشگاه ها پخش کرد.

این کارشناس رسانه باز کردن اینگونه مباحث را نیازمند مهندسی رسانه‌ای ویژه و تدبیر دانست و افزود: نیاز به ابتکار عمل در مقابله به مثل داریم و نباید فرصت سوزی کنیم.

طالب زاده همچنین به کنفرانس افق نو اشاره کرد و گفت: در این کنفرانس که وزارت خارجه یکبار مانع از برگزاری آن شد، اندیشمندان آمریکایی مخالف آمریکا دور هم جمع می شوند و ایران قابلیت عجیبی دارد برای آزادی بیان که نفوذ آمریکا و شکنندگی آمریکا را از زبان خودشان بشنویم.

وی با تاکید بر اینکه برگزاری این کنفرانس در واقع وظیفه وزارت خارجه است، افزود: بنا داریم کنفرانسی با عنوان "سقوط آمریکا" برگزار کنیم و همه افرادی که درباره فروپاشی آمریکا تالیفاتی داشتند را دور هم جمع کنیم؛‌ وزارت خارجه نباید جلوی این همایش را بگیرد. چرا که بستری است برای اینکه خارجی ها خود اتفاقات کشورشان را تبیین کنند.

انتهای پیام//


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.