یک کارشناس کشاورزی گفت: با داشتن یک نقشه راه برای تولید، واردات کشور نیز مسیر مشخصی را طی خواهد کرد و این موجب منتفع شدن اقتصاد کشور می شود.

کیانوش شیر محمدی کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: مقررات واردات بر اساس نیاز کشور تصویب شده است، البته در این بین داشتن یک نقشه راه می تواند بسیار تاثیر گذار باشد.

وی با اشاره به این که تولید کشور نیازمند نقشه راه است، افزود: به نفع اقتصاد کشور است که زودتر سیر تولید مشخص شود و در این بین وزارت صنعت و اقتصاددانان باید این اقدام را انجام دهند.

شیر محمدی در اشاره به نقاط ضعف قانون واردات کشور گفت: اولین نقطه ضعف به منافع شخصی افراد خاص باز می گردد که از رابطه خود و از نبود نظارت کافی سوءاستفاده می کنند.

وی در ادامه تعدد قوانین را نیز معضل دیگر بر شمرد و افزود: که نظارت بر کلیه این قوانین وجود ندارد لذا تخلف از این مقررات هم به تبع زیاد می شود.

این کارشناس اقتصادی در ادامه به چالش تولید اشاره کرد و افزود: هر سال بسیاری از محصولات کشاورزان به دلیل نبود خرید و انباشت در انبارها از بین می روند که این امر زمینه بی انگیزگی و ناامیدی کشاورزان در تولید را به همراه دارد و حتی زمینه بیکاری آنان را نیز فراهم می کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار