عضو کمیسیون بهداشت،محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران گفت: به واسطه این‌که 80 درصد بودجه شهرداری تهران را منابع ناپایدار تشکیل می‌دهد به مانند یک بیمار در حال موت است.

بودجه شهرداری به مانند بیمار در حال موت استبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد حقانی عضو کمیسیون سلامت ، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در اعتراض به تغییرات فرمانداری تهران در بودجه سال 95 شهرداری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هر نوع مصوبه‌ای در بودجه باید به منظور رسیدگی به اعضای شورای شهر برسد و تمام اعضا باید به آن رای دهند و زمانی جلسه شورا رسمیت پیدا می‌کند که دو سوم اعضا در صحن حضور داشته باشند.

وی افزود: بودجه دارای سه بخش منابع، تبصره‌ها و مصارف است در بودجه سال 95 ایراداتی وجود  داشت که فرمانداری به آن اعتراض کرد.

عضو کمیسیون سلامت ، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران گفت: 20 درصد بودجه شهرداری را درآمد‌های پایدار تشکیل می‌دهد و بقیه آن را منابع ناپایدار مانند فروش تراکم‌های جدا از طرح تفصیلی تشکیل می‌دهد و هر سه قسمت بودجه باید به تصویب تمام اعضای شورای شهر برسد.

حقانی افزود: به واسطه این‌که 80 درصد درآمد شهرداری را منابع ناپایدار تشکیل می‌دهد این بودجه به یک بیمار رو به موت تشبیه می‌شود.

وی اضافه کرد: فرمانداری تهران به این سه قسمت بودجه توجه نکرده در حالی که ما 17 هزار و 500 میلیارد تومان بودجه شهر تهران را تصویب کردیم فرمانداری 7 تا 8 هزار میلیارد تومان بودجه را در قالب تبصره‌ها به آن اضافه کرده است.

عضو کمیسیون سلامت ،محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: تمام مصارف بودجه با توجه به مصوبات شورا باید دارای ردیف بودجه باشند و اگر درآمدها دارای ردیف بودجه نباشند نباید آن‌ها را مصرف کرد اما فرمانداری 7 تا 8 هزار میلیارد در قالب تبصره به بودجه اضافه کرده است.

حقانی افزود: تمام مصارف هزینه‌ای و پروژه‌ها باید به صحن شورا بیاید و مورد بررسی اعضا برسد و در نهایت با رای اعضا تصویب شود.

وی ادامه داد: در شرایطی که منابع یک خانواده که کوچک‌ترین واحد جامعه را تشکیل می‌دهد کمتر از خرج آن باشد باید منابع را به درستی مطرح کرد اما در شورا و شهرداری این اتفاق نمی‌افتد.

حقانی بیان کرد: در کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری بعضی از ردیف‌ بودجه‌ها حذف و یا کاهش پیدا کرد زیرا اعضا اعتقاد داشتند که این منابع باید به مترو اختصاص پیدا کند اما برخلاف نظر کمیسیون سلامت اعداد توسط فرمانداری تغییر پیدا کرد و به شهرداری ارسال شد که بنده به این کار فرمانداری اعتراض کردم و آن را به وزارت کشور ارسال کردم.

عضو کمیسیون سلامت ، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران گفت: زمانی که منابع در  صحن شورا بررسی می‌شوند حتی کمیسیون‌های تلفیق حق تغییر آن را ندارند این ایراد به فرمانداری ارسال شد و ایراداتی که کمیسیون سلامت و محیط زیست به فرمانداری گرفته است را 70 درصد بودجه خدمات شهری تشکیل می‌دهد که اگر فرمانداری به آن رسیدگی نکند به دستگاه‌های بالاتر نظارتی شکایت می‌کند زیرا بنده وکیل مردم بوده و مسئول رسیدگی به این مسائل هستم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار