خرید کفش عید از جمله شیرین‌ترین خاطراتم بود.

سودابه امینی شاعر، در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به بدترین و بهترین اتفاق پیش آمده در سال 94 گفت: همه اتفاق‌های پیش آمده خوب بودند. ولی بهترین آنها چاپ کتاب «پریان ملیان» بود که به قهرمان رویاهام تقدیمش کردم.

وی درباره بهترین خاطره‌اش از عید نوروز گفت: خرید کفش عید از جمله شیرین‌ترین خاطراتم بود. پدرم همیشه برای ما کفش و لباس عید می‌خرید، به یاد دارم کلاس سوم که بودم یک کفش سرمه‌ای و قرمز خریدم که بسیار دوستشان داشتم. آن شب تا صبح کفش‌ها را بالای سرم گذاشتم و رویا دیدم. بوی آن کفش‌ها هنوز در مشامم هست.

این شاعر با بیان دیدگاه خود نسبت به وضعیت ادبیات در سال 94 اظهار داشت: این سوال سختی است؛ ادبیات را نمی‌توان در یک بازه زمانی یک ساله ارزیابی کرد. اما آثار فاخری چه درحوزه شعر و چه در حوزه داستان در سال 94 به چاپ رسید. در زمینه ادبیات کودک و نوجوان شرایط نگران‌کننده است. چون دیدم انتشارات کانون پرورش فکری آثار ضعیفی به چاپ رسانده و برایم تعجب آور بود.

وی در آخر از آرزوهایش برای ادبیات سال 95 گفت: لازم هست که مسئولین فرهنگی تالیف کتاب، انتشار و توزیع، مخاطبان کتاب؛ توجه بیشتری داشته باشند و هزینه های مادی و معنوی بیشتری را صرف این سه حوزه نمایند. حمایت مولفان و ناشران و مخاطبان باید در راستای یکدیگر و به موازات اتفاق بیفتد تا کتابخوانی در کشور و خارج از کشور (در بین ایرانیان مقیم کشورهای دیگر) رونق گیرد.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار