مدیر جهاد کشاورزی چناران گفت ، با توجه به ریزش کامل آفت سن از ارتفاعات در مزارع گندم و جو عملیات سم پاشی در مزارع آلوده هرچه سریعتر آغاز شود.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی، محمد رضا قوسیان مقدم، با اشاره به ریزش کامل آفت سن در مزارع گندم و جو حوزه شهرستان، افزود: ضرورت دارد عملیات سمپاشی در مزارع آلوده هرچه سریعتر آغاز شود و کشاورزان مبارزه با سن غلات را جدی بگیرند.
وی گفت: با توجه به بازدید کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی از مزارع گندم و جو در دهستان های بیزکی، رادکان و چناران، سن غلات بصورت کامل از کوه ریزش کرده و در مزارع استقرار یافته است .
مدیر جهاد کشاورزی چناران افزود: تغذیه سن، از بوته های گندم شروع شده است و مراحل خسارت جدی به مزارع گندم آغاز شده است و کشاورزان شهرستان، جهت جلوگیری از کاهش عملکرد کمی و کیفی محصول گندم و جو، هر چه سریعتر با راهنمایی  گرفتن از کارشناسان و مروجان جهاد کشاورزی نسبت به سم پاشی مزارع غلات برعلیه سن غلات و علف های هرز اقدام نمایید .
قوسیان مقدم با بیان اینکه مبارزه با سن گندم همت همه جانبه را می‎طلبد و باید همه دست به دست هم بدهیم تا از خسارت سن‎ زدگی در امان بمانیم، گفت: کشاورزان برای کاهش خسارت سنگین این آفت باید همکاری لازم را با جهاد کشاورزی داشته باشند و این اداره نیز آماده مشاوره به بهره ‎برداران بخش کشاورزی است.
وی افزود: سم مورد نیاز در فروشندگی های سموم شهرستان موجود و کارشناسان جهاد کشاورزی ، مسولین فنی کلنیک ها ، ناظرین طرح ĺ pm ،مدیران فنی فروشندگی های سموم آماده ارایه توصیه های فنی و بازدید از مزارع هستند.
انتهای پیام//
برچسب ها: هشدار ، گندم ، سم پاشی ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار