نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) الگویی شایسته برای تمام بشریت است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از اراک ، آیت الله دری نجف آبادی در جمع مشاورین و بانوان شاغل در دستگاههای اجرایی استان با تبریک هفته گرامیداشت مقام زن و روز مادر و با تبیین ابعاد شخصیتی و سیره زندگی حضرت زهرا (س) آن حضرت را الگویی مناسب در همه زمینه ها به ویژه همسرداری، نقش مادری و تربیت فرزند دانست و گفت: زنان باید در همه امور بانوی نمونه اسلام را الگو قرار داده و این ابعاد را در زندگی فردی و اجتماعی خود بکار گیرند.

وی در ادامه به نقش و جایگاه والای زنان در جامعه اسلامی اشاره کرد و افزود: زنان باید جایگاه خود را به عنوان کسی که نقش آفرین و مسئولیت پذیر است در جامعه پیدا و نقش آفرینی کنند.
امام جمعه اراک همچنین با اشاره به جایگاه خانواده در اسلام گفت: باید زمینه را برای ازدواج آسان جوانان و تشکیل خانواده فراهم کرد و به آن توجه جدی شود.
آیت الله دری با تاکید بر کسب علوم دینی و معارف اسلامی ، انسان را گوهره با عظمتی دانست که باید فرصت هایی را که خداوند در اختیار او قرار داده قدر بداند و برای رسیدن به کمالات تلاش کند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی به اقتصاد مقاومتی هم اشاره کرد و گفت: ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی، صرفه جویی در همه ابعاد و قناعت و جلوگیری از هزینه های اضافی و تجملات از راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی است.

فرجی مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری هم با اشاره به نقش و رسالت زنان در خانواده و در اجتماع گفت: زنان به عنوان عنصر فعال و ارزشمند نقش مهمی در تحکیم بنیان خانواده و پیشرفت جامعه دارند و باید به آنان توجه ویژه ای شود.

انتهای پیام /
برچسب ها: اراک ، دری ، بانوان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.