این روزها با وجود شلوغی سینماها و استقبال مردم از فیلم های خانگی در چهارمحال و بختیاری، بازار تئاتر رونق چندانی ندارد.

بازار کم رونق تئاتر در چهارمحال و بختیاریبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ این روزها با وجود شلوغی سینماها و استقبال مردم از فیلم های خانگی در چهارمحال و بختیاری، بازار تئاتر رونق چندانی ندارد.

در سؤال از چند نفر از هم استانی ها، اعلام شد که اهل تماشای تئاتر نیستند.

یک جوان 20 ساله شهرکردی، کم بودن تعداد سالن ها و برنامه های نمایش تئاتر در شهرکرد، و یکی دیگر از همشهریان، گران بودن قیمت بلیط تئاتر را از دلایل تماشا نکردن تئاتر برشمردند.

یک دختر جوان هم استانی هم، عدم ارائه برنامه های مناسب در زمینه تئاتر را از دلایل عدم اقبال به تماشای تئاتر بیان کرد.

هادی امیدی یک بازیگر تئاتر این استان، دلیل مهم عدم فعالیت بازیگران و گروه های تئاتر در استان را نبود تجهیزات لازم برای تمرین دانست.

اردوان محمودی دیگر بازیگر تئاتر چهارمحال و بختیاری هم بیمه نشدن هنرمندان را از مواردی بیان کرد که در عدم فعالیت هنرمندان و گروههای تئاتر استان مؤثر است.

مصطفی محمدی کارگردان یک گروه هنری تئاتر هم، با بیان اهمیت اینکه تئاتر در چهارمحال و بختیاری چه جایگاهی دارد و مردم چقدر با تئاتر آشنا هستند؟، از عدم آشنایی مردم با تئاتر، و عدم همکاری خانواده ها و والدین در جذب کودکان علاقمند به حضور و تماشای تئاتر گلایه می کند و می گوید: مهمترین دلیل کم رونقی بازار تئاتر، بحث اطلاع رسانی هاست.

بنابراین، نبود تجهیزات لازم، کمبود مکان برای تمرین و اجرای نمایش، تبلیغات و اطلاع رسانی نامناسب و قیمت بالای بلیط، نبود سرویس های ایاب و ذهاب، از جمله مشکلات و دغدغه های گروه های تئاتر استان چهارمحال و بختیاری است.

اما علی رغم نبود امکانات لازم، تئاتر چهارمحال و بختیاری توانسته است، با اتکاء به توانمندی هنرمندان این رشته، موفقیت هایی را در سطح استان و کشور کسب کند.

اصغر اشراقی کارشناس هنرهای نمایشی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری هم گفت: راه یابی یک اثر به جشنواره بین المللی تئاتر فجر و اجرای یکصد و 20 نمایش عمومی توسط 12 گروه نمایشی در شب های مختلف در سراسر استان، از جمله موفقیت های گروه های تئاتر استان در سال گذشته بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری نیز، از توجه و برنامه ریزی برای ارتقای سطح هنر تئاتر استان خبر داد.

جواد کارگران گفت: بازسازی و تعمیر سالن آمفی تئاتر امیر کبیر شهرکرد برای تمرین و اجرای نمایش ها، برگزاری جشن اردیبهشت با حضور برگزیدگان تئاتر استانی، برپایی کارگاه های آموزشی، و ساخت پلاتو برای تمرین و اجرای عمومی نمایش در محیط های کوچک مانند پارک ها، از جمله اقدامات پیش بینی شده برای سال جاری، در این زمینه است.

گفتنی است: با وجود همه مشکلات و کمبودهای پیش روی تئاتر چهارمحال و بختیاری، اما هنرمندان این عرصه، با عشق و علاقه مشغول فعالیت، و چشم انتظار توجه بیش از گذشته مسئولین هستند.

در حال حاضر، 200 هنرمند و عضو اصلی در قالب 12 گروه هنری، در کنار 350 هنرمند و عضو فرعی، در زمینه تئاتر این استان فعالیت دارند.

انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار