مديركل امور بيابان زدايي سازمان منابع طبيعي گفت: 600 ميليارد ريال اعتبار امسال از محل منابع ملي براي مقابله و جلوگيري از گسترش پديده بيابان زايي اختصاص داده شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران از اراک، كارگر  در حاشيه بازديد هيات چيني از تالاب و كوير ميقان اراك گفت: اين ميزان بودجه در مقايسه با سال گذشته دو برابر رشد نشان مي دهد.

وي افرود: استان مركزي نيز به علت صنعتي و بياباني بودن از اولويت هاي سازمان منابع طبيعي در امر بيابان زدايي قرار دارد.

وي گفت: موضوع هاي منابع طبيعي، كمبود آب شيرين و بيابان زايي از چالش هاي قرن است كه يك ميليارد نفر را در 110 كشور جهان تهديد مي كند.

کارگرگفت: ايران با 50 سال سابقه در مقابله با پديده بيابان زدايي در منطقه و خاورميانه حرف اول را مي زند و عضو كنوانسيون مقابله با بيابان زدايي است.

مدير كل دفترامور بيابان زدايي سازمان جنگلها، مراتع و آبخيزداري گفت: ديدار هيات چيني از كوير ميقان اراك در راستاي تفاهمنامه با كشور چين انجام شده است.

كارگر افزود: استان مركزي با بهره مندي از گياه قره داغ كه گياهي منحصر به فرد در سطح كشور و جهان محسوب مي شود از ظرفيت خوبي براي مقاله با بيابان زايي و گرد وغبار برخوردار است.

مديركل امور بياباني و مقابله با بيابان زدايي چين نيز گفت: با توجه به شرايط مشابهي كه در وضعيت منابع طبيعي ايران و چين وجود دارد، همكاري در اين زمينه در دستور كار هر دو كشور قرار گرفته است.

پي جينگ هو افزود: با اقدامات و پيگيريهاي انجام شده هم اكنون شرايط و زمينه همكاري مناسبي در مقابله با بيايان زدايي براي دو طرف فراهم شده است.

وي اظهار كرد: مردم مهمترين عامل در موفقيت طرح هاي مقابله با بيابان زدايي و حفاظت منابع طبيعي هستند و دولت با مشاركت و همكاري مردم با يكديگر مي توانند در اين زمينه تاثيرگذار باشد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.