برنامه استراتژیکی مؤثر در حوزه برندسازی محصولات کشاورزی در اقتصاد کشور وجود ندارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خیرنگاران جوان از شهرکرد؛ مدیر صنایع کشاورزی اداره کل جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: تولید محصولات کشاورزی با کیفیت و برند مشخص، افزایش ارزش افزوده و اتکا به تولیدات داخلی را فراهم می کند.

طهمورث فتاحی، با تأکید بر اهمیت حمایت از برند سازی محصولات کشاورزی اضافه کرد: از تولیدکنندگان خواسته شده تا نام و لوگوی محصولات خود را برای طی مراحل قانونی به جهادکشاورزی استان ارائه دهند تا اقدامات لازم برای اخذ برند صورت گیرد.

وی، با بیان اینکه برندسازی حلقه مفقوده‌صنایع تبدیلی کشاورزی و اقتصاد مقاومتی است، ادامه داد: هم اکنون یک برنامه استراتژیکی مؤثر در حوزه برندسازی در اقتصاد کشور وجود ندارد.

فتاحی افزود: در دنیای امروز برندسازی با افزایش حجم عرضه بر تقاضا، در جایگاه مهمی قرار گرفته است و در این شرایط، مصرف کنندگان، کالاهایی را خریداری می‌کنند که نسبت به آن اعتماد بیشتری دارند.

وی تأکید کرد: در این میان، نقش برند در بخش صنایع غذایی بسیار پررنگ تر است.

فتاحی، با اشاره به اهمیت افزایش تولید ناخالص ملی در اهداف اقتصاد مقاومتی، اظهار داشت: صنعت کشاورزی می تواند برای تحقق این هدف مؤثر باشد.

وی، با بیان اینکه ما هنوز از پتانسیل کشور در ارائه برندهای مختلف استفاده نکرده‌ایم، گفت: هم اکنون برخی از تولیدکنندگان ارتباط مستقیمی با مصرف کنندگان ندارند و از طریق واسطه ها که تقاضای کالاهای درجه دو یا سه دارند به فعالیت می پردازند.

مدیر صنایع کشاورزی اداره کل جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: برند سازی از جمله موضوعات حوزه دانش بنیان است که وقتی با علم و خلاقیت تلفیق شود، ارزش افزوده بالایی داشته و در تغییر اقتصاد و مقاوم سازی کشور، تأثیر عمده‌ای دارد.

فتاحی گفت: برای برند سازی در استان و کشور، علاوه بر حمایت دولت و مدیران، نیازمند تغییر نگرش مردم به تولید ملی نیز هستیم.

وی، با بیان اینکه نقش و نگاه مردم در برند‌ها موجب می‌شود تا نگاه توسعه‌ برندینگ در کشور ایجاد شود، افزود: به صورت کلی برند سازی باید در سه وجه مدیریت خصوصی، دولت و نگاه اجتماعی و تعامل مردم، مورد توجه کشورها قرار گیرد.

فتاحی، با اشاره به اینکه برای تغییر نگاه مردم و تمایل به برندسازی در کشور، مسئولان باید به کارآفرینان کمک کنند، گفت: برند ملی باید بخشی از منافع ملی باشد.

وی افزود: در حال حاضر نگاه ارگان‌ها به برند داخلی نامناسب و حتی قوانین زائدی وجود دارد که برای رفع آنها باید از اقتصاد دستوری فاصله گرفت و اقدامات لازم را برای تحقق اقتصاد مقاومتی و رقابتی در کشور انجام داد.

فتاحی با بیان اینکه محبوبیت یک کالا نه تنها هویت اقتصادی کشورها را بالا می برد، بلکه رشد و شعور فعالیت مردم را هم بیشتر می‌کند، تصریح کرد: در همین زمینه برای تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور باید از یکی از ابزارهاهمانند تولید برندهای مطرح و با کیفیت در بخش‌های مختلف استفاده کنیم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی اداره کل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری هم گفت: این استان با تولید بیش از یک میلیون تن محصولات باغی و زراعی از جایگاه برتری در کشور برخوردار است.

حمیدرضا دانش افزود: استان چهارمحال و بختیاری در زمینه تولید بادام مقاوم اول، در زمینه قارچ مقام پنجم و در تولید گردو، رتبه نهم کشور را از آن خود کرده است.

این در حالی است که با تمام این موفقیت ها، نام و برندی از محصولات تولیدی چهارمحال و بختیاری در بازار وجود ندارد و در حقیقت برندسازی حلقه مفقوده‌ تولیدات کشاورزی این استان است.

محصولات کشاورزی و باغی چهارمحال و بختیاری با وجود کیفیت برتر به استان های دیگر ارسال و با برند آن ها، دوباره به استان بر می گردد و یا در سایر نقاط کشور به فروش می رسد.

تسریع و کمک به برند سازی محصولات کشاورزی چهارمحال و بختیاری می تواند نقش مهمی در افزایش سرمایه گذاری، رونق تولید و اشتغال این استان داشته باشد.

لازم به ذکر است: برند سازی و مدیریت برند ها در حوزه تولید یکی از محورهای اقتصاد مقاومتی است که در معرفی و ارائه محصولات به بازارهای داخلی و خارجی نقش آفرین می باشد.

انتهای پیام/ ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار