رییس دانشگاه علوم پزشکی کاشان، از کاهش 78 میلیارد ریال از هزینه های پرداختی مردم با اجرای طرح تحول سلامت دهان و دندان در کاشان در سال گذشته خبر داد.

به‌گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، محمد حسین اعرابی، به‌مناسبت نخستین سالگرد طرح تحول سلامت دهان و دندان گفت: خدمات سلامت دهان و دندان به مردم و دانش آموزان به بیش از 34 درصد افزایش یافته است.

وی، تشکیل کمیته طرح تحول سلامت دهان ودندان، تشکیل کمیته طرح تحول سلامت دهان و دندان دانش آموزی و اجرایی نمودن تفاهم نامه وزارتخانه‌های بهداشت و آموزش و پرورش ابتدایی را از مهم‌ترین اقدامات این دانشگاه در این راستا بوده است.

به‌گفته‌وی،برگزاری جلسات توجیهی برای دندان‌پزشکان و نیروهای درگیر در طرح تحول،

تجهیز و فعال سازی هفت واحد دندانپزشکی مراکز سلامت جامعه شهری و ایجاد سه پایگاه ثابت و چهار پایگاه سیارسلامت دهان ودندان در مدارس از دیگر اقدامات دانشگاه علوم پزشکی درراستای اجرای طرح تحول سلامت دهان و دندان است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کاشان، افزود: جذب 11 نیرو حد واسط آموزش دیده از طریق قرارداد خرید خدمت برای ارائه خدمات سطح1، عقد قرارداد با سه دندانپزشک بخش خصوصی جهت ارائه خدمات سطح 2 به عموم مردم و گروه های هدف، جذب دستیار و منشی برای اغلب مراکز سلامت جامعه شهری اقدامات دیگر این دانشگاه است.

اعرابی تصریح کرد: فعالسازی 9 مرکز مجری برنامه پزشک خانواده، تهیه و توزیع 40 هزار عدد شناسنامه ویژه وارنیش فلوراید در بین دانش آموزان ابتدایی، توزیع 10 هزار عدد مسواک و خمیردندان بین دانش آموزان مقطع ابتدایی، تهیه و توزیع 10 هزار عدد پمفلت تحت عنوان فیشورسیلانت و طراحی و تهیه 1200 عدد پوستر طرح تحول و توزیع در مدارس، مراکز سلامت جامعه و دانشگاه ها تعدادی دیگر از خدمات است.

وی، انجام فلورایدتراپی و فیشورسیلانت در پایگاه های سیار سلامت دهان و دندان در مدارس را یادآورشد و گفت: علاوه بر فیشورسیلانت، در پایگاه های ثابت سلامت دهان و دندان درمان و ترمیم دندان های پوسیده دانش آموزان با پر کردن (کامپوزیت و آمالگام) نیز انجام می شود و در هردو پایگاه ثابت و سیار دندانپزشک و دستیار حضور دارند.

شایان ذکر است: علاوه بر ارائه گزارش عملکرد دستاوردهای طرح تحول سلامت دهان و دندان در سال 94 ارائه شد. گزارش محمد حسین اعرابی، رییس دانشگاه علوم پزشکی کاشان، در مراسم روز ملی دندانپزشک با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در هتل المپیک تهران غرفه این دانشگاه نیز در حاشیه مراسم برگزارشد. 



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار