قزوه: شعر امروز ایران صاحب سبک است

علیرضا قزوه، مدیر مركز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری، بیان كرد: امروز صاحب ادبیاتی متكی به خود و متعلق به انقلاب هستیم.

به گزارش حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری؛ علیرضا قزوه، با بیان اینكه سال‌هاست حوزه هنری در زمینه ادبیات انقلاب، تلاش می‌كند، افزود: آثار خوبی در حوزه شعر و داستان با محوریت انقلاب اسلامی تولید شده و بسیاری از بزرگان ادبیات و شعر انقلاب در حوزه هنری حضور داشته‌اند.

وی ادامه داد: امروز با گذشت نزدیک چهار دهه از انقلاب اسلامی به جایی رسیده‌ایم كه می‌توانیم این آثار را نقد و بررسی كنیم و از منظر این تحلیل، به افقی برسیم كه بگوییم صاحب ادبیاتی متكی به خود و متعلق به انقلاب هستیم.

این شاعر همچنین با تاكید بر لزوم ارتباط میان دانشگاه و حوزه هنری گفت: دهه‌ها گذشت كه دانشگاه با شعر انقلاب انس بگیرد اما خوشبختانه این اتفاق افتاده و امروز پایان‌نامه‌های زیادی درباره ادبیات انقلاب داریم.

قزوه ضمن بیان اینكه این موضوع در دستور كار حوزه هنری نیز بوده است، افزود: از تمام مراكز استانی خواسته ایم به سراغ دانشگاه‌ها رفته و با آن‌ها ارتباط بگیرند. همین طور كه شاهد هستیم بسیاری از اساتید دانشگاهی با حوزه هنری ارتباط گرفته و بیش از 500 رساله جمع آوری كرده ایم كه بر آثار یك یا چند شاعر انقلابی متمركز شده اند و در حوزه هنری یكی از برنامه هایی كه داریم این است كه این رساله ها را چاپ كنیم.

مدیر مركز آفرینش های ادبی حوزه هنری ادامه داد: با همه توفیقاتی كه در سال های اخیر در زمینه ادبیات انقلاب حاصل شده، كاری كه لازم است انجام دهیم این است كه در زمینه نظریه ادبی بیش از پیش فعالیت كنیم و لازم است دانشگاه در این زمینه با ما شریك شود.

وی با اشاره به اینكه بیش از 5 -4 هزار كتاب شعر در حوزه هنری منتشر شده است، افزود: این آمار در مقایسه با كشورهای همسایه و حتی كشورهای اروپایی، آمار بالایی است و حتی زمانی كه قرار بود برای پروین اعتصامی كنگره شعر برگزار شود، دیدیم در دو سال بیش از هزار كتاب شعر از زنان برای این كنگره فرستاده شد كه رقم عجیب و خوبی است.

قزوه ضمن تاكید بر اینكه امروز شعر ما می تواند صاحب مكتب باشد و ادبیات انقلاب اسلامی را به جهان معرفی كنیم، افزود: نظریه هایی چون «حیات طیبه» و «سبك زندگی ایرانی – اسلامی» نظریه‌هایی است كه هنر انقلاب می تواند بر پایه و اساس آن ها استوار باشد.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار