کارشناس تنیس روی میز کشورمان گفت: کار بانوان برای کسب سهمیه سخت تر از آقایان بود و از آن ها انتظار کسب دو سهمیه را نداشتیم .

پیمان حسنی کارشناس تنیس روی میز کشورمان در گفت و گو با خبرنگار سایر حوزه های گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران پاسخ گوی سوالاتی در خصوص حضور ملی پوشان در هنگ کنگ شد. 

وی در خصوص عملکرد بازیکنان و انتظار جامعه تنیس روی میز از آن ها گفت: ما در بخش آقایان با توجه به این که تیم اول آسیای میانه بودیم انتظار داشتیم که سهمیه المپیک را کسب کنیم . ولی چیزی که کمی کار ما را سخت کرده بود بازیکن قزاقی بود که از سال 2012 در حال آماده سازی بود و سرمایه گذاری وسیعی روی آن صورت گرفته بود . این بازیکن 3 سال است که در اروپا بازی می کند و از سطح بالایی برخوردار است و به نویی برای ملی پوشان ما خطر محسوب می شد . اما ملی پوشان ما با تمریناتی که از بهمن داشتند و مسابقات جهانی که در مالزی شرکت کردند توانایی خود را افزایش دادند و همان طور که انتظار می رفت موفق به کسب سهمیه المپیک شدند.  
حسنی در ادامه و در خصوص بانوان افزود : در بخش بانوان کار ما به مراتب سخت تر و مشکل تر از آن چه بود که تصور می کردیم . زیرا ما به غیر  از سال 2012 دیگر نتوانسته بودیم سهمیه المپیک را کسب کنیم در آ ن سال هم در حالی این اتفاق افتاد که ما میزبان بودیم و از شرایط میزبانی بهره می بردیم . اما شرایط امسال متفاوت بود و ما باید در هنگ کنگ به مصاف رقیبان می رفتیم بنابراین به آمادگی بیشتری احتیاج بود که خوشبختانه بازیکنان به این امر مهم رسیدند و ندا شهسواری موفق شد با شرایط سختی که در فینال وجود داشت سهمیه المپیک را کسب کند. 

همچنین این موفیقت تصادفی نبود و بانوان ما چند ماه پیش در مسابقات جهانی به خوبی درخشیده بوند به گونه ای که در همه دنیا سرو صدا کرد.
 
کارشناس تنیس روی میز کشورمان در پاسخ به این سوال که آیا برنامه ریزی ها برای کسب 2 سهمیه بود یا همان یک سهمیه گفت : در بخش بانوان توان ما کسب بیش از یک سهمیه نبود و به طور کلی نمی توانیم بگوییم که حتما 2 سهمیه می گیریم . زیرا هر دوره قوانین فرق می کند و شرایط سخت تر می شود . . قطعا باید انتظار داشت که شرایط انتخابی  المپیک 2020 سخت تر از گذشته باشد . همان طور که مسابقات 2016 مشکل تر از 2012 بود . به طور قطع در آینده تنها می توان از تیم ها و بازیکنانی انتظار پیروزی داشت که برنامه تمرینی 4 ساله داشته باشند  
وی افزود : ما برای آقایان هم پیش بینی کسب 100 درصد 2 سهمیه را نمی کردیم و تصور ما کسب یک سهمیه و جنگیدن برای سهمیه دوم بود.

زیرا همواره تیم های قدرتمند شرق آسیا مانند کره جنوب ، چین و ژاپن در این مسابقات شرکت می کردند . اما در این دوره تصمصم گرفتند سهمیه های خود را بر اساس رنکینگ کسب کنند .برای همین مقداری کار برای ملی پوشان ما ساده شد. 

پیمان حسنی در پایان و در پاسخ به این سوال که ایا رقابت نوشاد نیما واقعی بود یا خیر عنوان کرد: اعتقادی به این موضوع ندارم که این نتیجه از قبل معلوم بود . طبیعتا هر دو برای کسب سهمیه می جنگیدند . اما تنها اتفقی که به نفع نیما توسط نوشاد صورت گرفت حذف رقیب جدی نیما توسط نوشاد بود. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار