به مناسبت گرامیداشت روز آزمایشگاه وزیر علوم، تحقیقات و فناوری پیامی را صادر کرد که به لزوم نیروی انسانی کارآمد برای توسعه علمی کشور اشاره دارد.

به گزارش خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، در اولین همایش روسای آزمایشگاه های مرکزی دانشگاه ها، مراکز پژوهشی و فناوری که به مناسبت گرامیداشت روز آزمایشگاه امروز در پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران درحال برگزاری است، دکتر بختیاری مدیر شاعا(شبکه آزمایشگاه های علمی ایران) پیام محمد فرهادی وزیر علوم،تحقیقات و فناوری را قرائت کرد. 

متن پیام بدین شرح است:
در جهان امروز پیشرفت و توسعه کشورها بر مبنای علم و دانش استوار است و رسیدن به این جایگاه رفیع، نیاز به نیروی انسانی کارآمد و داشتن آزمایشگاه های پیشرفته و به روز است. بنابراین بدون داشتن این امکانات، دست یافتن به توسعه و پیشرفت های علمی غیرممکن است.

خداوند را شاکرم که کشورمان علیرغم محدودیت های بین المللی از پیشرفت های قابل توجهی در سطح جهانی برخوردار است، به طوریکه کسب رتبه اول تولید مقالات علمی در منطقه و رتبه شانزدهم در جهان، حاصل تلاش دانشمندان ایرانی است که با امکانات اندک آزمایشگاهی و با همت عالی کارشناسان و.. در تولید علم نقش مهم و برجسته ای را ایفا کردند.

اینجانب معتقدم آزمایشگاهیان کشور اعم از اعضای هیات علمی، کارکنان فنی، اداری و خدماتی همواره پشتیبان نظام علمی کشور بوده اند، نقش برجسته آنان در توسعه علمی کشور بر هیچکس پوشیده نیست که با وجود انواع خطرات محیطی و آلودگی ها، زندگی خود را در معرض خطر قرار داده و با امکانات محدود، بی توقع و صادقانه به نظام علمی کشور خدمت می کنند.

این خدمات صادقانه در پیشگاه پروردگار متعال جایگاه ویژه ای دارد و شایسته است روسای دانشگاه ها، مراکز آموزشی، پژوهشی و پارک های علم و فناوری سراسر کشور نیز در جهت ارتقا توانمندی و شرایط کاری در آزمایشگاه ها تلاش ویژه کنند.

30 فروردین 95 روز آزمایشگاه، برای مجموعه وزارت علوم فرصتی را فراهم ساخته تا به پاس تجلیل از فعالیت های قشر تلاشگر و مسئولیت پذیر آزمایشگاهی، اولین مراسم بزرگداشت این روز را برگزار می کنیم. انتظار می رود مراسم بزرگداشت این روز در همه دانشگاهها، مراکز پژوهشی و فناوری همه ساله برگزار شود تا بدین وسیله از تمامی فعالان این حوزه در عرصه آموزش عالی کشور قدردانی شود.

در خاتمه مجدد تاکید می شود، روسای دانشگاهها و مراکز پژوهشی و فناوری موضوع پایش سلامت و حفظ ایمنی دانشجویان و کارشناسان و همه افرادی که در آزمایشگاهها فعالیت دارند را در اولویت اول برنامه ها قرار دارند.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار