آبادان صاحب دانشکده بین المللی سینما و تئا‌تر می‌شود.

  به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛ فرماندار ویژه آبادان گفت: با برنامه ریزی و هماهنگی انجام شده، آبادان صاحب دانشکده بین المللی سینما و تئا‌تر می‌شود.
 عزیز الله شهبازی افزود: به دلیل سابقه هنری مردم آبادان و فعالیت طیف عظیمی از شهروندان در حوزه‌های مختلف هنری نظیر فیلمسازی، کارگردانی و بازیگری و خوشنویسی، مدرسه مهرگان این شهر به منظور تاسیس دانشگاه هنر در نظر گرفته شد.
وی گفت: توافق نامه واگذاری ساختمان مدرسه مهرگان بین آموزش و پرورش و سازمان منطقه آزاد اروند امضا شده و پس از مرمت و بازسازی، این ساختمان در اختیار دانشگاه شهید چمران اهواز قرار می‌گیرد.
 فرماندار ویژه آبادان افزود: مدرسه مهرگان در مدت زمانی پنج ماهه از سوی سازمان منطقه آزاد اروند و با نظارت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بازسازی و مرمت شده و دانشگاه شهید چمران اهواز در این مدت، نسبت به اخذ مجوزهای تاسیس دانشگاه از وزارتخانه اقدام می‌کند.
 دبستان مهرگان آبادان، سال ۱۳۲۶ از سوی معماران انگلیسی ساخته شده و در زمان سلسله پهلوی و بر اساس نوشته سر در ورودی هدیه‌ای از سوی شرکت سهامی نفت انگلیس و ایران به اداره فرهنگ آبادان می‌باشد.
 معمـاری این مدرسـه به سبـک انگلیسـی بـوده و دارای حیاطـی وسیع وساختمانی دو طبقــه می‌باشد.
این مدرسه دارای چهار پله و چهار ورودی که در حال حاضر از دو ورودی آن استفاده می‌شود.
 این مدرسه در یکی از خیابان‌های قدیمی آبادان قرار دارد و با شماره ۸۳۵۸ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.
انتهای پیام/
برچسب ها: آبادان ، دانشکده ، سینما ، تئاتر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.