رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران گفت: واگذاری و فروش شرکت شهروند بر خلاف مصوبه شورای اسلامی شهر تهران است.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد حقانی رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران در دویست و پنجاه و دومین جلسه علنی شورای شهر با بیان این‌که شهردار تهران در چند روز گذشته از فروش و واگذاری شرکت شهروند خبر داده است، اظهار داشت: این امر بر خلاف مصوبه شورای شهر بوده و از نظر اقتصادی،فرهنگی و حقوقی تبعات منفی دارد.

وی با بیان این‌که از نظر ملاحظات اجتماعی و فرهنگی این گونه اظهار نظرها بسیار عمیق و اثر گذار است، افزود:  شهرداری تهران نباید این‌گونه بحث‌ها را مطرح کند چرا که در حیطه وظایف قانونی خود نیست.

رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: هنوز سه ماه از مصوبه شورا  در خصوص ضرورت بهای شرکت شهروند نگذشته که شهردار تهران در خصوص فروش این شرکت مطالبی را بر خلاف مصوبه شورا اعلام می‌کند.

حقانی با اشاره به جلساتی که در خصوص سازمان تاکسیرانی، میادین میوه و تره‌بار، سازمان رفاه و خدمات اجتماعی و همچنین شرکت شهروند برگزار شد، تصریح کرد: این سازمان‌ها منحصر به فرد بوده و باید در شهرداری تهران باقی بماند چرا که برای این امر دلایل متعددی وجود دارد.

وی با تاکید بر این‌که شهرداری تهران در خصوص مدیریت ارزاق عمومی،کالاهای مصرفی و مدیریت بازارها نقش تاثیر گذاری دارد، گفت: این گونه اظهار نظرها‌ تبعات منفی به دنبال خواهد داشت و باید از این گونه صحبت‌ها جلوگیری شود.

رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران با بیان این‌که شهرداری تهران به دنبال درآمد‌های پایدار است، تصریح کرد: شهروند در حال حاضر از ضرردهی به سوددهی رسیده به همین منظور نباید در خصوص واگذاری و یا فروش آن بحث‌هایی مطرح شود.

حقانی به بازی پرسپولیس و استقلال و همچنین برپایی یک کمپین ورزشگاه بدون زباله اشاره کرد و گفت: تشکیل این کمپین یک اقدام موثر بود اما نمی‌دانم چرا به این نتیجه نرسید به همین منظور از همکاران فرهنگی و اجتماعی تقاضا دارم یک آسیب شناسی برای وضع ناراحت کننده ورزشگاه‌ها داشته باشیم و به این نتیجه برسیم که چرا حجم زباله‌ها در این ورزشگاه‌ها بالا است.

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به صحبت‌های حقانی مبنی بر فروش شرکت شهروند تاکید کرد: بحث فروش شرکت‌های زنجیره‌ای شهروند مطرح نبوده است.

وی با بیان این‌که در سال 88 مواردی در خصوص  فروش شرکت‌های زنجیره‌ای شهروند مطرح شده بود ،تصریح کرد: اما در خصوص این امر یک خریدار کلی برای شرکت شهروند پیدا نشد به همین منظور شهرداری تهران حاضر نشد که شرکت‌ها را به صورت تک به تک به افراد بفروشد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان این‌که مشکلاتی مبنی بر سند و نحوه نگهداشت شرکت‌های شهروند مطرح بود ،یادآور شد: وزارت صنعت ، معدن و تجارت این کار را به نفع شهر و کشور نمی‌دانست به همین منظور فروش شرکت شهروند در شورا به تصویب نرسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار