کتاب «تحلیل کارگردانی نمایشنامه مرگ پیشه‌ور» اثر ولی شیراندامی، دومین کتاب مورد حمایت موسسه هنرمندان پیشکسوت توسط «انتشارات نمایش» در تیراژ 2000 نسخه و قیمت 15000 تومان منتشر شد.

به گزارش حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی موسسه هنرمندان پیشکسوت؛ این کتاب که نام آن نیز برگرفته از یک نمایشنامه معروف اثر «آرتور میلر» است همزمان با صدمین سالگرد تولد این نویسنده فقید (1915-2005)، به قلم پیشکسوت هنرهای نمایشی «ولی شیر اندامی» پیرامون اجراهای داخلی و خارجی این نمایشنامه و همچنین اجراهای خود هنرمند از این اثر برجسته هنری در طول بیش از 40 سال فعالیت نمایشی به رشته نگارش در آمده است.

در معرفی پشت جلد این کتاب این گونه آمده است: «یونانی‌ها بر آفرینش خرده گرفتند و سرانجام در برابر آن سر فرود آوردند، اما همه چیز در یک لحظه در یک دم اوج می گیرد و به حالت بحرانی می‌افتد و درست در همین لحظه است که دنیا و آنچه در اوست به از هم گسیختن و زیر و رو شدن نزدیک می‌شود. در این لحظه است که نقش اوج می‌گیرد و فرق نمی کند که انسان گدازاده باشد، یا امیرزاده. انسانی چون من و تو می تواند شایسته این افتخار گردد که در این نبرد از سر و جان بگذرد.

من طی گفتگوهای بسیار با نقادان و نویسندگان و مردم، با عقیده نادرستی درباره تراژدی روبرو شدم و آن این است که مردم فکر می‌کنند، تراژدی با بدبینی همزاد است و همان نا‌امیدی است. در فرهنگ لغت در تعریف واژه تراژدی آمده است:داستانی با پایان سوزناک و دلخراش. این نظر چنان رواج یافته است که من از به زبان آوردن عقیده خود بیم دارم»

کتاب «تحلیل کارگردانی نمایشنامه مرگ پیشه‌ور» از سری مجموعه کتاب های موسسه هنرمندان پیشکسوت است. پیش از این نیز کتاب «بی‌نقاب» اثری از «خسرو حکیم رابط» پیشکسوت نمایشنامه نویسی با پشتیبانی این موسسه به چاپ رسیده است.




انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار