قم؛

قم درسالروز ميلاد با سعادت مولي الموحدين امام علي(ع) غرق در نور و سرور است

شهر مقدس قم در سالروز ميلاد با سعادت مولي الموحدين، اميرالمومنين، حضرت امام علي(ع) غرق در نور و سرور و شادماني شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،مردم ولايت مدار قم با چراغاني و آذين بندي خيابان ها ، معابر و هر كوي وبرزن و پخش نقل و شيريني ، عشق وارادت خالصانه خود را نسبت به آن امام همام نشان مي دهند.
حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) ، نيز به صورت باشكوهي آذين بندي شده و برنامه هاي جشن و شادي از شب گذشته دراين مكان مقدس با حضور زائران از سراسر كشور ، ترتيب يافته است.
ارادتمندان خاندان عصمت و طهارت (ع) درقم همچنين با برگزاري آيين هاي جشن و سرور كليه مساجد ،تكايا و مقابر امامزادگان نيز عشق وارادت خالصانه خود را به امام علي (ع) نشان مي دهند.
دربيوت آيات عظام تقليد و دفتر مقام معظم رهبري نيز به همين مناسبت مجالس جشن ترتيب يافته و سخنرانان گوشه هايي از زندگاني امام علي (ع) را بيان مي كنند.
مسجد مقدس جمكران نيز دراين ايام با خيل عظيم زايران روبرو شده كه ضمن دعاو نيايش به درگاه الهي براي ظهور حضرت ولي عصر(عج) ، آيين هاي جشن به مناسبت ميلاد خجسته مولد كعبه را برگزار كردند.
مسلمانان خارجي مقيم قم نيز با برگزاري آيين هاي جشن و سرور به شيوه سنتي ، نسبت به خاندان عصمت و طهارت(ع) بويژه حضرت علي(ع) اداي احترام مي كنند.
ارادتمندان به حضرت علي (ع) هم به همين مناسبت با برپايي ايستگاه هاي صلواتي از زايران حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) پذيرايي مي كنند.
سيزدهم رجب سال سي عام الفيل انساني پا به عرصه وجود گذاشت، كه با تولد خود بسياري از مردم عصر خويش و بعد از آن را حيرت زده كرد، نوزادي كه كعبه ميزبان قدوم مباركش به دنياي خاكي بود و اين نشانه اكرام خداوند و فضيلت بي همتاي حضرت علي(ع) است.
كنيه حضرت علي (ع)، ابوالحسن، ابوالحسين و ابوتراب و القاب ايشان مرتضي، حيدر، اميرالمؤمنين، اسدالله و وصي است، مادر ايشان فاطمه بنت اسد و پدرش ابوطالب عموي بزرگوار پيامبر (ص) بود.
حضرت علي (ع) پس از برگزيده شدن حضرت محمد (ص) به پيامبري، اولين كسي بود كه به اسلام ايمان آورد و پيامبري رسول اكرم(ص) را پذيرفت و ايشان را در دعوت همگاني به اسلام ياري كرد.
دوران خلافت حضرت علي(ع) در مدينه دوران تبلور اسلام واقعي، اجراي عدالت اسلامي، مبارزه با بدعت ها، از بين بردن تبعيض ها در بين تازه مسلمانان با صحابه و توابع رسول خدا(ص)، بركناري حكمرانان نالايق، تقسيم عادلانه بيت المال و اجراي دقيق و درست سنت رسول الله (ص) بود.
در زمان خلافت حضرت علي (ع) جنگ هاي فراواني رخ داد از جمله صفين، جمل و نهروان كه هر يك پيامدهاي خاصي به دنبال داشت.
با وجود فشارهاي سياسي داخلي، خارجي و وقوع جنگ هاي طاقت فرسا در طول پنج سال حكومت ايشان، حضرت علي(ع) خدمات ارزشمند و بي سابقه اي در تاريخ به جامعه اسلامي ارائه كرد.
آن حضرت سرانجام در نوزدهم رمضان سال 40 هجري، هنگام انجام فريضه الهي توسط ابن ملجم از گروه خوارج مجروح شد و بعد از دو روز در بيست و يكم رمضان به شهادت رسيد.

انتهای پیام/ج 

برچسب ها: قم ، سالروز ، میلاد ، امام علی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار