معاون وزیر امور خارجه سوریه گفت هیئت اعزامی دمشق به حضور در گفتگوهای ژنو ادامه می دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، فیصل مقداد گفت دمشق به گفتگوهای صلح سوریه در ژنو با میانجیگری سازمان ملل تا رسیدن به یک راه حل و با وجود خروج مخالفان از این مذاکرات ادامه خواهد داد.

معاون وزیر امور خارجه سوریه که به جمهوری چک سفر کرده است، پس از دیدار با لوبومیر زورالک وزیر خارجه و مارتین تلاپا معاون وزیر امور خارجه این کشور، در جمع خبرنگاران گفت «بار دیگر به شما اطمینان می دهم ما به توافق توقف خصومت ها که سازمان ملل خواستار آن است پایبند خواهیم ماند؛ کمک های بشردوستانه را برای مردم خود، در هر کجا که به آنها نیاز داشته باشند ارسال خواهیم کرد و به حضور در گفتگوهای ژنو، تا حصول یک راه حل ادامه خواهیم داد.»

از زمان آغاز درگیری ها در سوریه، این برای نخستین بار است که یک مقام بلندپایه این کشور به یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا سفر می کند.

فیصل المقداد، دکترای زبان انگلیسی از دانشگاه «چارلز» در پراگ دارد. جمهوری چک تنها کشور عضو اتحادیه اروپاست که هیئت دیپلماتیک فعال در دمشق دارد و همچنین حافظ منافع دیگر کشورهای اروپایی و نیز آمریکا در سوریه است.

مارتین تلاپا معاون وزیر خارجه جمهوری چک نیز پس از گفتگو با مقداد در جمع خبرنگاران گفت «ما همواره گفته ایم راه حل سیاسی، زیربنایی برای حل و فصل بحران در سوریه خواهد بود؛ توافق کنونی بر سر توقف خصومت ها در برخی از مناطق آن کشور بسیار شکننده و ضعیف ولی در عین حال اقدامی مفید است و ما تمایل داریم این آتش بس در سرتاسر مناطق سوریه گسترش یافته و اجرا شود.»

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار