وزیر آموزش و پرورش گفت: تربیت اجتماعی و سیاسی دانش آموزان اصلی ترین رکن سازمان دانش‌آموزی است.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش امروز در اولین کنگره سازمان تشکلات دانش‌آموزی در خصوص ماموریت این سازمان گفت: در این حوزه مساله تربیت اجتماعی و سیاسی دانش‌آموزان بسیار حائز اهمیت است چرا که دانش‌آموزان باید در همین سنین یاد بگیرند که چگونه در جامعه زندگی کنند و چگونه با دیگر افراد تعامل داشته باشند. 

وی با اشاره به اینکه مدرسه بهترین مکان برای تربیت اجتماعی و سیاسی افراد است؛ افزود: مسئولیت پذیری، مساله یابی و حل مسائل و ارائه راه‌حل از جمله اهداف ماموریت اصلی سازمان دانش‌آموزی است. 

فانی اظهار داشت: افزایش اعتماد به نفس نیز یکی از مقوله‌های بسیار مهم است که با انجام فعالیت‌های گروهی افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه باید نقش های جدیدی برای دانش آموزان در محیط مدرسه و فعالیت‌های اردویی ایجاد شود تا هدف ماموریت سازمان تحقق یابد، گفت: ما باید مربیان را در حوزه پرورشی و فرهنگی آموزش دهیم تا فعالیت‌های سازمان تشکلات دانش‌آموزی موثرتر واقع شود. 

توسعه گرایی در گرو ارتقاء ظرفیت‌های انسانی 
در ادامه واعظ مهدوی معاون امور علمی و فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفت: مقطع برنامه ریزی مقطع آینده نگری است و تلاش ما بر این است تا با برنامه ریزی از چارچوب مشکلات و ضعف‌های موجود خارج شویم که در برنامه ریزی بهترین گزینه ممکن انتخاب می‌شود که این خود گامی برای توسعه کشور است. 

وی در ادامه بیان کرد: نسل جوان و دانش‌آموزان در توسعه کلید اساسی برنامه‌ریزی‌ها نقش مهمی دارد که در نهایت می‌تواند توسعه و پیشرفت جامعه را منجر شود چرا که توسعه و پیشرفت در ابتدا باید از لحاظ فردی و عزم و اراده افراد آغاز شود و در نهایت این اعمال در کل جامعه جاری شود. 

واعظی اظهار داشت: پرورش و رشد و ارتقاء ظرفیت‌ها از جمله ارکان مهم در سازمان دانش‌آموزی است که افراد باید توانمندی‌ها و مهارت‌های خود را شکوفا کنند. 
 
وی گفت: توسعه گرایی در گرو ارتقاء ظرفیت‌های انسانی، توانمندی‌ها و مهارت‌های اجتماعی است. 


انتهای پیام/ 



انتهای پیام/  
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.