وزیر آموزش و پرورش گفت: یک سوم مدارس کشور ایمن نیست و برای بهبود شرایط نیاز به مشارکت و حمایت های نهادهای دولتی و غیردولتی داریم.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه محدودیت‌های اعتباری در این وزارت‌خانه وجود داشت اما با همکاری مردم و سایر نهادهای دولتی و غیردولتی آموزش و پرورش اداره شد.

وی عنوان کرد: سال گذشته با همکاری خیرین 11 هزار و 400 کلاس با زیربنای 1 میلیون و 580 متر مربع تحویل داده شد و قریب به 800 میلیارد تومان خیرین هزینه کردند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه یک سوم فضاهای آموزشی کشور استاندارد نیست، گفت: نیاز به مشارکت مردم و نهادهای دولتی و غیردولتی داریم تا با کمک آنها اقدام به تخریب یا بازسازی این فضاها کنیم.

وی افزود: امیدواریم تا پایان برنامه ششم توسعه فضاهای آموزشی کشور با ایمنی و استاندارد تجهیز شوند.

فانی با اشاره به اینکه همه مدیران آموزش و پرورش در سراسر کشور موظفند از کار مدرسه‌سازی حمایت کنند؛ بیان کرد: قبول داریم محدودیت‌هایی در تخصیص اعتبار وجود دارد اما امسال قصد داریم تکمیل پروژه‌های خیرساز را در اولویت قرار دهیم و برای رسیدن به این هدف مسئولان سازمان نوسازی و مدیریت برنامه‌ریزی همکاری‌های لازم را انجام دهند چرا که تکمیل پروژه‌های نیمه‌کاره خیرساز باعث تشویق سایرین می‌شود.

 فانی گفت: بیش از 2 و نیم میلیون دانش‌آموز کشور اکنون در مدارس خیرساز تحصیل می‌کنند و این مسئله حاکی از آن است که خیرین نقش پررنگی  در تعلیم و تربیت دارند.

زیرنظام فضا و تجهیزات در انتظار پاسخ شورای عالی
وزیر آموزش و پرورش از ایجاد زیرنظام فضا و تجهیزات در این وزارتخانه خبر داد و گفت: در شورای عالی آموزش و پرورش این قانون در حال بررسی است تا به تصویب برسد.

وی افزود: امیدوارم بعد از تصویب این قانون مدارس فضا و امکانات کافی را داشته باشند.

فانی اظهار کرد: اکنون 67 درصد فضاهای آموزشی کشور ایمن و استاندارد است اما 33 درصد از فضاها استاندارد لازم را ندارند و نیازمند ارتقای کیفیت هستند.

تجهیز مدارس اولویت آموزش و پرورش در سال تحصیلی آینده
وزیر آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران در خصوص وضعیت عمرانی مدارس گفت: اکنون 67 درصد مدارس کاملاً مقاوم هستند و برای 33 درصد مدارس مشکل ایمنی وجود دارد که با حمایت‌های نهادهای غیردولتی استاندارد‌سازی آن اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: پروژه های نیمه‌کاره‌ای که بخشی از آن به دست خیرین و بخشی از آن به کمک دولت در دست احداث هستند، در اولیت قرار دارند تا پروژه‌های نیمه‌تمام به طور کامل بهره‌برداری شود.

فانی با بیان اینکه تا سال 99 مدارس را تجهیز می کنیم، عنوان کرد: در ساخت‌وساز مدارس تاکنون مشکلی نداشتیم و اعتبارات از طریق آموزش و پرورش وزارت راه و شهرسازی تأمین شده است و امیدوارم با هماهنگی‌های انجام شده بتوانیم در مهر 95 بدون هیچ مشکلی در سایت مسکن مهر بازگشایی مدارس را داشته باشیم.

وی در خصوص تأمین اعتبارات در این منطقه اظهار کرد: اعتبارات روی هم رفته محاسبه می‌شود و با توجه به اینکه ساکنان مناطق مسکن مهر چه تعداد هستند، با همکاری  وزارت راه و شهرسازی اعتبارات اختصاص پیدا می کند.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.