كتاب «آنک جنگ، اینک داستان» گزارش تفصیلی سلسله نشست‌های تخصصی شورای سیاست‌گذاری داستان و رمان دفاع مقدس است.

به گزارش حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری؛ احمد شاكری، نویسنده، پژوهشگر و منتقد ادبی آثار دفاع مقدس، با بیان اینكه كتاب «آنک جنگ، اینک داستان» حاصل 25 نشست تخصصی‌ از سوی شورای سیاست‌گذاری داستان و رمان دفاع مقدس است، گفت: این اثر كه در سال گذشته كار پیاده سازی و تنظیم گفتگوهای آن به اتمام رسیده، ساعت 16 جمعه 17 اردیبهشت ماه در نمایشگاه كتاب تهران رونمایی می‌شود.

وی ادامه داد: كتاب «آنک جنگ، اینک داستان» كه از سوی نشر صریر به چاپ رسیده، دربردارنده جلسات بررسی ادبیات دفاع مقدس توسط شورای سیاست‌گذاری داستان و رمان دفاع مقدس و با حضور نویسندگان این آثار و كارشناسان و منتقدان ادبی است؛ كه برخی از این نشست ها در محل حوزه هنری برگزار شدند.

شاكری تاكید كرد: این نشست های تخصصی دارای مباحث مفید و مورد علاقه محققان، دانشجویان و نویسندگان دفاع مقدس است و می‌تواند منبع خوبی برای آشنایی نویسندگان و محققان جوان با مباحث مختلف ادبیات دفاع مقدس باشد.

این نویسنده با بیان اینكه كتاب «جستاری در اصطلاح‌شناسی و مبانی ادبیات داستانی دفاع مقدس» نیز به تازگی به چاپ رسیده است، اظهار كرد: این اثر نیز توسط انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در نمایشگاه كتاب تهران عرضه خواهد شد.

وی افزود: كتاب «جستاری در اصطلاح‌شناسی و مبانی ادبیات داستانی دفاع مقدس» درباره اصطلاحات ادبیات داستانی دفاع مقدس و خاستگاه آن‌ها و تفاوت اصطلاح‌های مربوط به مبانی ادبیات دفاع مقدس بحث می‌كند و اصطلاحات منتخبی را در هر مورد معرفی می‌كند.

او همچنین از عرضه رمان های «انجمن مخفی» و «عریان در برابر باد» از سوی نشر سوره مهر در نمایشگاه كتاب تهران خبر داد.

احمد شاكری داستان‌نویس و منتقد ادبی است. از دیگر كتاب‌های او می‌توان به «نفس» و مجموعه داستان «باران نیمروز» اشاره كرد.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.