تئاتر ما بیش از هر چیز نیازمند پژوهش است و مركز هنرهای نمایشی حوزه هنری می‌تواند در این راه تاثیرگذار باشد.

به گزارش حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  پایگاه خبری حوزه هنری؛ هادی حوری نمایشنامه‌نویس و كارگردان تئاتر گفت: تغییر مدیریت در عرصه‌های فرهنگی باید به نفع جریان فرهنگ و هنر تمام شود. مدیر جدید مركز هنرهای نمایشی حوزه هنری باید بررسی كند كه مدیریت پیشین چه سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌هایی داشته و در كدام بخش‌ها موفق‌تر بوده تا مسیر موفق و پر بازدهی را كه به روند رو به رشد تئاتر كمك می‌كند ادامه دهد.

وی افزود: پژوهش در كشور ما از تمام مباحث مظلوم‌تر مانده است. معتقدم تئاتر نیز از این مقوله مستثنی نیست. تئاتر ما بیش از هر چیز نیازمند پژوهش است و مركز هنرهای نمایشی حوزه هنری با امكاناتی كه در اختیار دارد می‌تواند در این راه بسیار تاثیرگذار باشد. كمتر نهادی را سراغ داریم كه تمام هنر هفتگانه و نیز ادبیات را در كنار هم داشته باشد. به نظر من این نقطه‌ قوت حوزه هنری است كه تمام هنرها و ادبیات را با هم پوشش می‌دهد. مركز هنرهای نمایشی حوزه هنری نیز باید از این نقطه‌ قوت استفاده كند و بتواند پژوهش‌های بنیادینی در تئاتر انجام دهد.

این نمایشنامه‌نویس افزود: نمایشی كه بر مبنای پژوهش شكل گرفته باشد، بی‌شك مخاطب خواهد داشت. می‌توان گفت كه اجراهای مركز هنرهای نمایشی حوزه هنری، باید ویترین پژوهشی آن باشد. بنابراین خوب است گروه‌های تئاتری را به سمت پژوهش‌های بنیادین در تئاتر سوق داد تا آثاری را به صحنه ببرند كه بر مبنا و پشتوانه‌ دانش و نگاه علمی شكل گرفته باشند.

این كارگردان تئاتر یادآور شد: جشنواره تئاتر سوره ماه فرصت مغتنمی است كه علاقه‌مندان و به‌خصوص جوانان را به سمت نگاه پژوهشی به هنر تئاتر هدایت كنیم. این جشنواره بنا به سابقه و وجهه خوبی كه در بین هنرمندان دارد این قابلیت را داراست كه گام‌های بزرگی در زمینه‌ پژوهش تئاتر بردارد.

حوری تصریح كرد: كوروش زارعی از خانواده تئاتر است. او پیشینه‌ قابل توجهی در زمینه‌ تولید تئاتر دارد و بنابراین مشكلات و مسائل مربوط به گروه‌های هنری را به خوبی درك می‌كند. امیدوارم مركز هنرهای نمایش حوزه هنری تحت مدیریت او امكان گسترش بیشتر تولیدات تئاتری را داشته باشد.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار