۱۰ مددجوی آزادشده حافظ قرآن كريم زندان اهواز امروز با حضور دادستان عمومی و انقلاب اهواز تقدير شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، دادستان انقلاب و عمومی اهواز در مراسم تجلیل و تقدیر از مددجویان حافظ قرآن کریم زندان اهواز ، با بیان اینکه به دنبال راهکارهایی برای آنکه بتوانیم زندانیان را پس از آزادی نیز حمایت کرده و آنها را تحت نظر داشته باشیم، گفت: به این منظور باید از ظرفیت انجمن حمایت از زندانیان استفاده شود.

عباس حسینی‌پویا، افزود: سعی بر آن بوده مددجویانی که دارای حسن خلق و رفتارهای معنوی بهتری بوده و در زندان از این لحاظ پیشرفت داشته‌اند جذب کرده و آنها را به عنوان سفیران خود در مساجد و پایگاه‌ها قرار دهیم.

حسینی‌پویا ادامه داد: به دلیل آنکه این افراد زمانی خود متهم بوده‌اند می‌توانند به عنوان الگو به دیگران معرفی شوند. چرا که در زندان به رشد معنوی دست یافته‌اند. اقدامات پیشگیرانه در این زمینه انجام شده و انجام می‌شود که در بسیاری از اقدامات موفق عمل کرده‌ایم.

دادستان انقلاب و عمومی اهواز با بیان اینکه از تحقیقات و پژوهش‌های میدانی در سطح شهر اهواز و مناطق آن استقبال می‌کنیم، اظهار داشت: افرادی که این تحقیقات را انجام داده‌اند، می‌توانند پژوهش‌های خود را در اختیار ما قرار دهند تا نقاط ضعف و قوت خود را در اهواز بهتر بشناسیم.

وی با اشاره به اینکه این نشست به منظور تجلیل از مددجویانی است که در مسائل قرآنی و معنوی با همت معاونت فرهنگی اداره‌کل زندان‌های خوزستان به رشد رسیده‌اند صورت گرفته، عنوان کرد: مطلع شدیم برخی از مددجویانی که در امور قرآنی موفق بوده و اکنون آزاد شده‌اند فعالیت‌های آموزشی قرآنی خود را در مساجد با برگزاری مجالس قرآنی ادامه بدهند.

حسینی‌پویا با بیان اینکه جلسه‌ای را ترتیب خواهیم داد تا این حافظان قرآن کریم را به خدمت آیات موسوی‌جزایری و شفیعی برده، افزود: همچنین سعی ما بر آن است که افراد آزاده شده‌ای که دارای مشکلاتی هستند در حیطه توانایی انجمن حمایت از زندانیان قرار دهیم.


در ادامه امین سبهانی، مسئول فرهنگی اداره‌کل زندان‌های خوزستان با بیان اینکه تاکنون ۴۵۰۰ حافظ قرآن کریم از یک جزء تا کل در زندان‌های خوزستان حضور دارند، گفت: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت حافظان قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه در تفاهم‌نامه‌ای که با اداره زندان‌ها منعقد کرده است، این امر را پیگیری می‌کند.

وی ادامه داد: در نتیجه این تفاهم‌نامه اوقاف استان حافظ شدن 4هزار و ۳۸۰ مددجو را تأیید کرد و نام آنها در سامانه حفظ قرآن کریم به ثبت رسیده است.

در ادامه این مراسم برخی از مددجویان آزادشده حافظ قرآن کریم به بیان درخواست های خود پرداختند.

برخی از آنها حتی قسمت بالای منزل مسکونی به حسینیه اختصاص داده بودند تا در آن به ترویج علوم قرآنی بپردازند. برخی دیگر نیز از روز ورودشان به کلاس‌های قرآنی به عنوان روز تولدشان یاد می‌کردند. یکی از این مددجویان اقدام به تأسیس خانه قرآن کرده بود که از وی درخواست سوءپیشینه داشتند و از دادستان اهواز درخواست کمک داشت.

در پایان این مراسم از ده مددجوی آزادشده حافظ قرآن کریم و مربيان و مسئولان فرهنگي زندان اهواز با اهدای لوح، شاخه گل و مبلغ نقدی تقدیر شد.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار