رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان قوجان گفت : دامپزشکی قوچان از سه هزار و 453 مورد بازدید نظارتی از مراکز تولید، بسته بندی ، نگهداری و عرضه فرآورد ه های خام دامی در سال 94 این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی ،علیرضا قدرتی افزود: بازدید و نظارت از مراکز تولید و عرضه فرآورده های خام دامی یکی از وظایف اصلی دامپزشکی محسوب می شود که سبب بهداشت موادغذایی، افزایش بهداشت عمومی جامعه و عرضه محصول سالم به مصرف کنندگان خواهد شد.

وی گفت: این بازدید ها همه روزه در ساعات اداری و خارج وقت اداری توسط بازرسین ویژه کنترل بهداشتی فراورده های خام دامی از مراکز تولید تا عرضه انجام می گیردو موارد غیرقابل مصرف شناسایی، ضبط ، معدوم و از چرخه مصرف خارج شدند و متخلفین به مراجع قضایی معرفی می شوند .

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان قوجان تصریح کرد: در همین راستا از 3453 مورد بازدید انجام شده در سال94، تعداد 417 مورد غیر بهداشتی , 225 مورد نمونه برداری , 8 مورد ارسال به آزمایشگاه و 5335 کیلوگرم فراورده ضبط و 5156 کیلوگرم معدوم سازی صورت گرفت , همچنین تعداد 3 مورد تخلف به مراجع قضایی ارجاع داده شد.

قدرتی از تمامی شاغلین در شاخه تولید ، بسته بندی ، نگهداری و عرضه فرآورده های خام دامی خواست : با توجه به اهمیت فعالیت در شاخه های فوق از لحاظ بیماری های مشترک بین انسان و دام ، در جهت ارتقاء فرهنگ رعایت موازین بهداشتی به توصیه های کارشناسان این شبکه در بازدید های صورت گرفنه دقت نظر داشته باشند که این امر جز با اجرا و تداوم موازین بهداشتی قابل دسترسی نمیباشد ، همچنین رسیدن به درجه بالا از لحاظ کیفیت بهداشتی مستلزم تعامل کامل فی مابین مشاغل و کارشناسان این شاخه میباشد.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.