263 عنوان کتاب دینی و بازآفرینی متون کهن عصر امروز در غرفه انتشارات قدیانی رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مراسم رونمایی از 263 عنوان کتاب دینی و بازآفرینی متون کهن عصر امروز با حضور حسین فتاحی نویسنده، حجت‌الاسلام سیدمحمد مهاجرانی نویسنده، غلامرضا حیدری ابهری نویسنده، مژگان شیخی نویسنده و مریم اسلامی شاعر در غرفه انتشارات قدیانی عصر امروز برگزار شد.
 
در این مراسم حسین فتاحی نویسنده با اشاره به موضوع مجموعه 12 جلدی خود با عنوان «30 روز با پیامبر» گفت: 6 جلد این مجموعه به 30 فراز و 6 جلد دیگر آن به 3 فراز از زندگی پیامبر (ص) می‌پردازد و سعی کردم رفتار و کردار پیامبر را در تمام زمینه‌ها در این کتاب به تصویر بکشم. در این کتاب علاوه بر جزییات وحی، به برخورد پیامبر با مردم و میزان حساسیت وی نسبت به مسلمانان پرداختم.
 
وی افزود: شیوه کارم در این کتاب شیوه‌ای پژوهشی متفاوت از دیگر اساتید است به گونه ای که مخاطب من در این کتاب بیشتر کودکان بودند. برای نگارش تمام کتاب‌های نوشته شده درباره پیامبر را مطالعه کرده‌ام و سعی کرده‌ام با کنار هم گذاشتن روایت‌ها، صحیح‌ترین روایت را در کتاب بیاورم به دلیل آنکه کتاب درباره پیامبر (ص) نوشته شده است. هر جلد آن را بیش از پنج تا شش بار غلط گیری کرده‌ام. این کار توسط همکاران دیگر در موسسه انتشارات قدیانی چندین بار خوانده شد.
 
در ادامه مراسم؛ حجت‌الاسلام سیدمحمد مهاجرانی در خصوص کتاب خود با عنوان «داستان‌های دوستی» بیان کرد: این کتاب داستانی 20 جلدی درباره متفاوت بودن و احساس مسئولیت داشتن است. کتاب دیگرم «خدای ما چه جوریه» در 20 جلد به موضوع خداشناسی می‌پردازد.
 
وی افزود: ادبیات کودک به معنای عام و ادبیات دینی کودک به معنای خاص آن نیاز به غنی‌سازی دارد و نباید از سایر شاخه‌های علمی عقب بیفتد.
 
در ادامه مراسم غلامرضا حیدری ابهری در خصوص کتاب خود با عنوان «مراقب جریمه خدا باش» اظهار داشت: در این کتاب به ابهاماتی که کودکان در خصوص جهنم با آن مواجه هستند، می پردازم و سعی کرده‌ام که برای این قشر وحشت آفرینی نکنم در عین حال به باورهای نادرستی که پیرامون جهنم وجود دارد برای بچه‌ها توضیح بدهم.
 
در ادامه مراسم مژگان شیخی نویسنده با اشاره به کتاب‌های بازآفرینی خود تصریح کرد: کتاب خواجه نصیر و قصه‌های تذکرة‌الاولیاء از عطار را برای کودکان بازنویسی کرده‌ام. ادبیات کهن ما خیلی غنی است، داستان‌هایی در آن وجود دارد که شاید بسیار ساده به نظر بیاید اما نکات بسیار مهمی در آن دیده می‌شود و یک مرجع عنی و پربار است که باید بچه‌ها با آن آشنا شوند.
 
در پایان مراسم مریم اسلامی شاعر با اشاره به مجموعه شعر خود گفت: در قالب ادبیات است که تمام مسائل دینی و موضوعات دیگر را به صورت شعر می‌توان به آنها منتقل کرد و من سعی می‌کنم بچه‌ها از ادبیات لذت ببرند. مجموعه شعر «ما کودکان مسلمان» مجموعه‌ای 12 جلدی است و در آن به مهارت‌هایی که کودکان نیاز دارند تا در بزرگسالی شاد و موفق باشند آورده شده است.

وی تصریح کرد: امسال مجموعه هشت جلدی از یک سالگی تا چهار سالگی برای دختران و پسران توسط انتشارات قدیانی منتشر شد. سرودن شعرهای این مجموعه بر عهده من بود.

گفتنی است از حاشیه‌های این مراسم می‌توان به رونمایی از 263 عنوان کتاب دینی و بازآفرینی متون کهن بدون حضور احمد مسجد جامعی اشاره کرد که پیش از این اعلام شده بود که این عضو شورای اسلامی در مراسم رونمایی حضور خواهد داشت.


 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار