«فرنگیس» نماد تمام زنان ایرانی است؛ به ویژه‌ آن‌هایی که رویاروی جنگ بودند.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست بررسی کتاب «فرنگیس» صبح امروز با حضور مهناز فتاحی نویسنده کتاب و جواد کاموربخشایش نویسنده در غرفه سوره مهر برگزار شد.

در این مراسم جواد کامور بخشایش نویسنده در خصوص کتاب «فرنگیس» گفت: «فرنگیس» نماد تمام زنان ایرانی است. به ویژه آن‌هایی که رویاروی جنگ بودند و خانه وی نماد محله‌، منطقه و کشور ایران است این زن با چنگ و دندان از خانه خود دفاع می‌کند؛ تبر برمی‌دارد و دشمن را می‌کشد. از ویژگی‌های منحصر به فرد کتاب «فرنگیس» می‌توان به پرصحنه بودن آن اشاره کرد.

وی افزود: هر صفحه از کتاب «فرنگیس» می‌تواند به یک فیلمنامه، فیلم کوتاه و مستند تبدیل شود. نگاه نویسنده کتاب اینگونه بود که هنگامی که دوران کودکی «فرنگیس» را می‌نویسد، زبانی کودکانه داشته باشد. تکنیکی که برای پردازش دوران کودکی این شخصیت استفاده شد. کتاب «فرنگیس» کار موفقی است و در حال و هوای کودکی قرار می‌گیرد. تمام بازی‌های محلی که این دختر می‌تواند داشته باشد، در این کتاب آورده شده است.

این نویسنده ادامه داد: کاملاً حس کردم که شخصیت اصلی داستان، آرام آرام در بین صفحات کتاب بزرگ می‌شود و ارتباط بسیار قوی و عاطفی بین نویسنده و شخصیت قصه است. این مسئله احساس باورپذیری را برای مخاطب ایجاد می‌کند.

در ادامه مراسم مهناز فتاحی نویسنده با اشاره به اینکه می‌خواستم فضای بومی را در کتاب «فرنگیس» به تصویر بکشم، اظهار داشت: تمام زنانی که در کتاب «فرنگیس» نام آن‌ها آمده است خود یک «فرنگیس» بوده‌اند و به عمد دوست داشتم، مردم کشور این شخصیت را مانند یک زن کرد بشناسند. در آنجایی که حتی از همسرش و مردان کرد هم مردتر می‌شود.

وی افزود: «فرنگیس» و منطقه‌اش را آن‌گونه که بوده است، توصیف کردم و تلاشم این بود که زبان کتابم زبانی روان و  صمیمی باشد. ضمن آنکه مخاطب بتواند با مطالعه کتاب به قسمت‌های مختلف زندگی «فرنگیس» سرک بکشد.

این نویسنده در پایان بیان کرد: این مسئله که نویسنده کودک هستم به من کمک کرد که بخش کودکی «فرنگیس» را قابل باور و صمیمی بنویسم و هنگامی که وی بزرگ می‌شود، آن ادبیاتی که لازمه کار است را استفاده کنم.



انتهای پیام/ 




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار