دومین مرحله از رقابتهای جام جهانی سنگنوردی با شناخت نفرات برتر روز گذشته در شهر نانجینگ به کار خود پایان داد.

دو طلای ناب برای ایرانبه گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان دوره دوم مسابقات جام جهانی سنگنوردی گرایش بولدرینگ مردان وزنان دنیا  طی روزهای 19-18 اردیبهشت در شهر نانجینگ چین برگزار شدوسنگنوردان کشورمان دو طلای ناب به دست آوردند.

در روز نخست این مرحله رضا علی پور قهرمان شایسته ی ایرانی با قدرت به نیمه نهائی رسید وبا شکست دادن حریفان وارد فینال شدودر نهایت در مرحله پایانی قهرمان جهان از چک را از پیش رو برمی داردوبرسکوی نخست می ایستدوسنگنوردانی از لهستان وروسیه سوم تا چهارم شدند.

مرتضی محمدی دیگر سنگنورد ایرانی حاضر در این رقابتها هم در جایگاه پانزدهم قرار گرفت.

مسابقات جام جهانی سنگنوردی در روز دوم هم پیگیری شدوعلی برات زاده ورزشکار ارزنده ونامی کشورمان موفق شد دومین مدال زرد را صید کندوسنگنوردانی از میزبان رقابتها وهنگ کنگ دوم وسوم شوند.

الناز رکابی بانوی سنگنورد وقهرمان ایرانی هم به عنوان پنجمی این مسابقات دست یافت وسنگنوردانی از چین،کانادا واسلواکی به مقام های اول تا سوم رسیدند.

در مرحله دوم رقابتهای جهانی  سنگنوردی 22 ورزشکاراز کشورهای ایران،چین،هنگ کنگ،کانادا،روسیه،اسلواکی و لهستان شرکت داشتند.

رضا زارعی رئیس فدراسیون کوهنوردی در خصوص عملکرد تیم اعزامی به رقابتهای جهانی چین گفت:بچه ها در این مسابقات عالی کار کردندوتوانستیم دو مدال طلا به دست آوریم این موضوع نشان می دهد که سنگنوردان ایرانی از پتانسیل وتوانمندی بالائی برخورداندوحریفان قدری برای ورزشکاران این رشته ورزشی در دنیا هستند.

وی تصریح کرد:در سالهای اخیر سنگنوردی کشورمان رشد قابل توجهی داشته است وقهرمانان خوبی در این زمینه ظهور کرده اند، سنگنوردانی که قاره آسیا را از پیش رو برداشته وبر سکوی های جهانی می اندیشند.

وی در پایان خاطر نشان کرد:تیم اعزامی به مسابقات جهانی روز چهارشنبه 22 اردیبهشت ساعت 22 از طریق فرود گاه بین المللی امام خمینی (ره)وارد وطن می شوند.

گفتنی است :سومین مرحله از رقابتهای جام جهانی سنگنوردی در چند روز آینده به میزبانی هند انجام خواهدشد.

در پایان خاطرنشان می شود زمزمه های پیوستن سنگنوردی به المپیک به گوش می رسد وهر ورزشی که بخواهد وارد این مسابقات شود با در دنیا بیشتر شناخته شده باشد برای همین فدراسیون جهانی این ورزش با برگزاری رقابتهای برون مرزی سنگنوردی تلاش می کند آنرا بیشتر در دنیا معرفی کند وورزشکاران این حوزه نیز همیشه آماده وبا انگیزه مضاعف به رقابت بپردازند.

انتهای خبر/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار